Problem med syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

80
2
Progrmor:
Håller på och föder upp syrsor, men det bildas (tror jag) mögel i deras äggläggningslåda hela tiden.
Varför blir det såhär tror ni? Och vad kan jag göra åt det?


46
2
Jogga:
Säkert något som följer med jorden och blommar upp när man fuktar jorden.  Fick det ibland jag med när jag använde jord. Blev bättre när jag gjorde bättre ventilation i lådorna.  Men nu kör jag med vermeculite istället. Håller fukten mycket bättre.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Jag håller med rubriken, mycket problem med syrsor :) Tacka vet jag kackerlackor!

Du kanske har för lite ventilation? För fuktigt? Då bildas mögel enkelt.. speciellt i värme.

80
2
Progrmor:
Ja dem är förjävliga! Synd att mina leopardgeckos är så tjinkiga.. dem äter inget annat än syrsor och mask. Kackerlackorna är dem bara rädda för! Ska göra fler ventilationshål och se om det hjälper!

230
22
Nooon:

Kanske du har för blött i jorden? Kanske det är matrester som hamnar på jorden och möglar? Jag hade aldrig problem med mögel i jorden när jag odlade syrsor. Vad berodde det på då? Hm... vattnade väldigt lite och ofta och hade bra ventilation.

...men om kackisar. Min leo gillar inte fullvuxna syrsor. De lite mindre går bra... när hon någon gång får några. Hon lever mest på Dubia. Hon gillar dem. ...men de får inte vara för stora. Det är väl det att kackisar är breda och lite svårare att svälja pga av det. Testa med mindre kackisar. Jag tror absolut att dina leosar kan lära sig gilla dem. ...så du slipper hålla på med läskiga syrsor.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild