Reptile herp nursery

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

59
1
Svenning:
Tjena! 
Någon som använt herp nursery någon gång? (äggkläckare) får större ägg plats? Tigerpyton ägg.. 
Hur funkar den? Bra resultat :)? Alla svar är hjälpsamma! 

333
97
leolina:
Köp en gammal kyl på blocket, ett par värmemattor och en bra termostat istället och pyssla ihop en kläckare själv. Herp nursery är pytteliten...

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Håller med leolina, bygg en egen äggkläckare :) Finns bra enkla beskrivningar på internet.

Ska du kläcka pytonägg krävs det nästan att du bygger en egen då dom flesta som finns att köpa är alldeles för små.

Denna byggde jag för några år sedan men ska uppgradera mig till nästa säsong med en kläckare byggd av en större läskkyl.

59
1
Svenning:
Aha, ja jag förstod nästan de ;p men tänkte om någon använt de :) aja då vet jag :)! Tack :)!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag har en, och visst, den fungerar fint. Men som det nämnts, så är den inte speciellt stor. Så har du väldigt många ägg så fyller du den rätt fort.

Kan tillägga att jag använt min till anolisägg på 0,5cm i diameter och då är det klart att det fick plats ett par :)

59
1
Svenning:
Aha okej, nja de får nog bli att man bygger ihop något :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild