Ny sektion - Uppfödning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Då det är en ny sektion på sidan som handlar om uppfödning, så vill jag mer än gärna ha all kritik och feedback på detta som bara går. Det finns såklart mycket att förbättra, och jag tänkte att vi kunde sammanställa en del saker som vi skulle vilja fixa till.

Förslag & idéer:
* Möjligt att även skriva in ett eget ID på en kull, då man redan kan ha ett befintligt ID-system.
* Spara uppgifter om uppfödare, så att man inte måste fylla i detta varje gång ett uppfödarbevis ska skrivas ut
* Specificera kön direkt, istället för att behöva bocka i det på papperet
* Inställning för yngelperiod för amfibier
* Inställning för datum till då man observerat parning
* Möjlighet att fylla i ID:n på föräldradjur/avelsgrupp så att man kan spåra individerna bakåt
* Förfallodatum till hur länge en uppfödare listas som uppfödare om denne inte lagt upp någon lyckad kull
* Visning av av man har på gång/kläckt på ens användarpresentation
* Möjlighet att lägga till en egen "logga" längst upp


Kom gärna med fler förslag och tips, och skriva gärna vilka saker som ni tycker är viktiga så att jag vet vilka saker som ska prioriteras.


81
113
Henriette:

Superbra idé!! Jag älskar att det finns ID-nummer automatiskt och att den räknar ut dagar osv.

Dock, jag kan inte lägga upp bilder - det blir fel oavsett hur jag gör.

Jag skulle vilja att informationen man lägger till känner av nedslag (<br> ) alltså. Nu kommer allting efter varandra. 


424
32
samthe0ne:
Har tankar på att så smått börja med en egen Ögonfransgecko-uppfödning, inget superavancerat, men undrar bara om det går att göra som så att det går att koppla ID-funktionen mot de djur som man själv äger för tillfället? T.ex. genom listan på djur som man äger. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Henriette, jättebra att du säger till! Det var en bugg som gjorde att det inte fungerade med bilder, men detta ska nu vara löst. Radbrytning i beskrivning är löst det med.

samthe0ne, Det är möjligt att det kommer att komma så att man kan lägga till avelsgrupper, och föräldradjuren till uppfödningssektionen. Det går även lägga in retroaktivt om man har informationen såklart.

293
354
Dynamitella:
Skitbra idé detta. Kommer använda ID-nummerna till samtliga djur :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild