Vem skriver faktabladen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

223
6
Susanne:

Hej!

En allmän undran. Var kommer faktabladen ifrån? Vem skriver dom? 


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

det står ju


366
155
Linus:

Det är olika författare till dem, tror det står i slutet av faktabladet/i högerkant vem som skrivit det! Jag själv har skrivit faktabladet för Morelia spilota cheynei :)


223
6
Susanne:

Så i princip kan vem som helst knåpa ihop ett sånt. Kan ju vara lite risk med det när det gäller skötselråden. Är det någon expert som faktakollar innan dom publiceras här?


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

nä inte va jag vet


593
551
Redfoot:

Pm:a Anders och fråga så slipper du sväva i ovisshet. Har själv skrivit om rödfotade


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Faktabladen skrivs av olika medlemmar här som påpekats. Vissa utav dem har jag själv kontaktat och bett dem skriva ett faktablad, då jag sett att de har väldigt stor erfarenhet om en specifik art. Andra har självmant kontaktat mig och skickat ett faktablad de har skrivit.

De korrekturläses och omformuleras även av några som jag har som hjälper till (Fridelisan, Ajpaj m.m.).

Faktabladen är även gjorda för att kunna diskuteras och lägga till/ändras för att få dom så bra som möjligt.

Klarare regler för vad som gäller när faktablad skrivs kommer att komma upp inom kort.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild