Epiweb

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

5
0
niclaskarlson:

Håller på att planera inför nästan bygge som kommer bli en regnskogsburk med epiweb. Vad har ni för erfarenhet av epiweb? Bra grejer eller skit? 

 

Tips på växter skulle jag uppskatta också


309
239
Gogs:

Växter funkade rätt fint för mig med epiweb... Mossan däremot hände det nada med trots att jag körde med rejält med belysning (en 400 watts HPS). Hade gullranka i som växte som bara den samt så hade jag lite nässlor som växte som... hmmm... ja ogräs vilket det är...

Men som sagt mossan lyckades jag inte med alls tyvärr.


5
0
niclaskarlson:

Okej verkar vara många som inte får igång mossan känns det som men finns ju bilder på helt mosstäckta burkar så det funkar tydligen ;). 

 

Funderar på gullrankor och någon mini orkidee men även lite ormbunkrar. 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Det funkar klockrent, mossa och allt gäller bara att följa beskrivningen ;) 

Rätt belysning och rätt vatten (osmos eller regnvatten) bra ventilation och att man trimmar in systemet bra 

Och Gogs en 400w hps blir nog för varmt skulle jag gissa. 


109
25
Dark_Shadow:

Vad är epiweb?


5
0
niclaskarlson:

Vad är rätt belysning då? Jag tror också det funkar skit bra så länge man gör rätt

 

Burken jag ska bygga i är 80 hög funderar på två av dusk.se spottar känns som att det borde räcka


46
2
Jogga:

@Dark_shadow.   www.dusk.se/Epiwebiis.htm


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag har försökt ett par gånger med att få igång mossmixen på epiweb, men det har alltid fungerat dåligt. Det som fungerat bättre är ju växter, och att klippa småbitar av javamossa att sätta fast på bakgrunden.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Det är rätt kelvin 5500-6500 och minst 8000lux alltså 8000 lumen per kvm 


5
0
niclaskarlson:

tenebrosa Har du lust att länka till rätt belysning åt mig? blir helt knäpp när jag sitter och letar

 

Burken jag ska bygga i är 80x45x30 HxBxD

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild