Vad är roligast?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

71
8
babbe99:

Som rubriken lyder vad är roligast kungspython eller boa constrictor( vet ej hur det stavas)..

Och vilken avc dessa är bäst som andra orm? äger redan en majsorm.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Arter ur Morelia spilota släktet är roligare än båda och passa utmärkt som andra eller första orm :)

Rutpytons med andra ord, finns en hel del att välja på också! Nu tog jag mig friheter som du ser :)


69
56
Moong:

Håller med Jonas rutpyton är roligare :)


142
5
JulefridHosOnkel:

Tycker att du ska lyssna på Jonas_ råd :)


Medlem i SHF
67
26
Sofie:

Jag tycker att Womapyton är en väldigt trevlig och fin orm ;)


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

beror ju på va du tycker är roligt med en orm med..

 


190
13
hambergaren:

Kungspyton är lugna och mer passiva i beteendet tycker jag. 

Kungsboan är lite mer aktiv (iallafall min erfarenhet) men fortfarande lugna.

 

Rutpyton är mer aktiva av sig och jag tycker dem är roligast. Så jag håller med ovanstående. De är också mycket fina! :D


278
122
Snakedude69:

Boas are by far they easier to keep Feed etc.    make sure you choise a male of a smaller species because boas can get BIG! 

  Carpet pythons are great ... any moreila is pretty damn cool.  They are out in the terriarium and can be seen.  but they can be a bitchy so be prepared for a terraium only  snake.

Ball pythons are ok if you want to hold snakes... but the most boring of all the snakes.  unless you like to bred for color.   I cant stand ball pythons because there such picky eaters and are never out in  the terraium

 

bottom line... you have to think about what you want for a snake.  what are you interested in what " fun"  means for you.  and go from there.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Om du beskriver lite mer ingående vad du söker och vad du menar med "roligast" så ska jag eller någon annan härinne kunna tipsa dig om lämpliga arter, även om du redan fått dom bästa tipsen ;)

Personligen tycker jag mina Blodpytons är "roligast" att hålla även om dom är fruktansvärt inaktiva & inte gör mycket annat än ligger still i sitt terrarium, beror helt och hållet vad man är ute efter med arten.

Men nu gissar jag att du med rolig menar aktiv?? Och då är det en Rutpyton du ska ha!


741
681
Binks:

Jag tycker du ska skaffa en Clownfisk.
Enligt vissa i filmen Hitta Nemo, så ska Clownfiskar alltid vara roliga.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild