Hur upplever ni Agria

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
47
18
Daniel79:
Hej ja undrar hur ni tycker om agria? 

Ja har nyligen blivit nekad ersättning även med full dokumentation...

Mvh Daniel 

6179
4725
Tropfrog:
Dokumentationen krävs för att ett försäkringsbolag skall kunna göra bedömningen om du har rätt till ersättning eller inte. Det är inte en garanti för att du har rätt till ersättning.

Om du fått avslag borde det tydligt framgå varför beslut om avslag gjorts.

Nyckeln ligger i villkoren för försäkringen. Det är viktigt att förstå vad man betalar för när det gäller försäkringar. Missnöje med försäkringsbolag grundar sig oftare i en okunskap kring detta än att bolaget faktiskt gjort fel.

Jag har inte själv Agria. Vi valde annat bolag för våra djurförsäkringar. Valet baserades på just villkoren, där vi i vår situation ansåg att en annan produkt ifrån en annan aktör passade oss bättre.

Så mitt råd är att läsa igenom försäkringsvillkoren och beslutet från Agria noggrant. Om du inte förstår eller inte håller med så ring handläggaren. Finns det fog för överklagande så skriv ett sådant.

Mvh
Magnus 

53
37
19Bumbi:
Tropfrog skrev:
Dokumentationen krävs för att ett försäkringsbolag skall kunna göra bedömningen om du har rätt till ersättning eller inte. Det är inte en garanti för att du har rätt till ersättning.

Om du fått avslag borde det tydligt framgå varför beslut om avslag gjorts.

Nyckeln ligger i villkoren för försäkringen. Det är viktigt att förstå vad man betalar för när det gäller försäkringar. Missnöje med försäkringsbolag grundar sig oftare i en okunskap kring detta än att bolaget faktiskt gjort fel.

Jag har inte själv Agria. Vi valde annat bolag för våra djurförsäkringar. Valet baserades på just villkoren, där vi i vår situation ansåg att en annan produkt ifrån en annan aktör passade oss bättre.

Så mitt råd är att läsa igenom försäkringsvillkoren och beslutet från Agria noggrant. Om du inte förstår eller inte håller med så ring handläggaren. Finns det fog för överklagande så skriv ett sådant.

Mvh
Magnus 

Får man fråga vilket försäkringsbolag du har för dina reptiler? Jag trodde det inte fanns något annat alternativ än agria.

6179
4725
Tropfrog:
19Bumbi skrev:

Får man fråga vilket försäkringsbolag du har för dina reptiler? Jag trodde det inte fanns något annat alternativ än agria.

Jag har inga reptiler försäkrade.

Mvh
Magnus 

25
9
AmandaRichardson:

Jag har två katter försäkrade i agria, varav en som haft många dyra veterinärbesök som alltid täckts utan problem. Har valt direktreglering via kliniken så dom har alltid löst allt med försäkringsbolaget och det har aldrig varit några problem med att få ersättning. 

Behöver nog lite mer info om ert fall, vilken klinik ni åkte till, vad som hade hänt och vad som står som villkor i din försäkring om jag ska kunna hjälpa till att förstå det hela. 

Min blåtungade skink är även försäkrad i agria men har inte nyttjat den försäkringen än. 

Medlem i SHF
283
364
Jubari:
19Bumbi skrev:

Det är idag bara agria som försäkrar reptiler. Finns andra bolag som erbjuder försäkring även för smådjur - exotiska men inte reptiler.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild