Grekiska landsköldpadda utan cites

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
5
Lejona:

Hittade en sköldpadda som var till salu och frågade lite om den och vad det va för art osv och till svar fick jag att det va en grekisk som var 30 år gammal.

Frågade då efter cites papper och till svar fick jag att det inte fans för den förra ägaren sa att det inte ehövdes för 30 år sedan så det går inte att göra nått åt detta nu.

 

Men frågan är då är detta rätt eller måste man inte skaffa intyg på den iaf för jag kan väll inte köpa den eller sälja den utan papper även om den är 30 år?


33
11
Duransson:

 Kolla med Barkskog här på forumet. Han vet vad som gäller med sköldpaddor och cites.


295
270
barkskog:

Det krävs CITES-intyg vid försäljning av exemplar av A-listade arter oavsett ålder.

Att få intyg för en så gammal sköldpadda lär vara svårt då det är omöjligt att bevisa att föräldrarna är lagligt förvärvade.

Det man kan göra i ett sådant fall är att skänka bort sköldpaddan och lämna med ett papper som säger att den överlåts utan betalning.


8
5
Lejona:

Okej tack.


273
148
Flosker:

Hur fungerar det då om man får ungar av den?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild