Chatt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

218
47
asus:

ibland händer det ju att vissa blir "avstängda" och sedan bara gör nya acc för att sitta och trolla i chatten.  Så satt och tänkte om man kunde införa att  tex konton som inte är äldre än typ 15-30 dagar inte har tillgång till chatten. ? :)

finns ju både för och nackdelar, bara ett förslag som sagt :p

 

sämst på att förklara men ni borde fatta hehe.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Det går helt klart begränsa så att man inte kommer åt vissa delar förrän kontot uppnåt en viss tid.

Det är ju dock trist om man ska straffa nya trevliga medlemmar på grund utav att andra missköter sig.

Man kan ju lägga mer krav vid konto-skapning, att man t.ex. måste verifiera med ett mobilnummer eller liknande, men jag vet inte riktigt om det är rätt väg att gå heller.


218
47
asus:

haha exakt finns ju faktiskt dem som sköter sig :p konto verifiering kan ju funka, men jag antar att det får vissa att avstå från att bli medlem osv :p men men bara ett förslag som sagt :p


278
122
Snakedude69:

Asus... not a bad idea... it doesn have to 15-30 days.   maybe just 1-5.  Somtimes the people get so worked up  in a chat  that they can not .. just get over it. ( I get frustrated at times too)  but after a day or 2  you kinda get over it.  its just to stop the people who  ruin it, if they cant come back in to the chat like RIGHT after and try to piss someone off.. that 1 -5 day cool off period is not a bad idea.   I understand  Anders as well no point in punishing people who havent done anything wrong.  but if i had to wait 1-5 days to chat .. i would get over it.

 


218
47
asus:

yes exactly 1-3 days can be enough, just getting sick of trolls hehe :p


229
124
CJBReptiles:

Det är väl enklare att spärra IP-adressen ett tag?


218
47
asus:

får dem inte tyvärr :p


229
124
CJBReptiles:

Får inte terrariedjur.se spärra en ip-adress?


218
47
asus:

jag är inte helt säker men tror inte det. anders får förklara lite bättre haha

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild