Exoterra klippa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

205
25
Strunten:

Tjena! jag har en undran, har kikat ett gäng filmer där dom har magnet klippor ifrån exoterra, vet någon var man kan få tag i dessa? :S Tacksam för svar :D


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Tänker du på typ avsatser man sätter mot glaset?
Eller en sån här:

 

Jag är själv ute efter avsatser man kan sätta fast på glaset.


223
6
Susanne:

Va! Finns det avsatser man sätter fast på glaset? Oj vad fiffigt, har aldrig sett det. Vill ha!

Vet inte om jag gillar iden på bilden... det är väl meningen dom ska få vara ostörda i sitt gömställe?


205
25
Strunten:

www.youtube.com/watch?v=SF1FkC4WnC0&feature=related

 

kolla denna länken och klippan som sitter fast magnetiskt!


223
6
Susanne:

Tack för länken! Vilken snygg sak. Ska försöka få tag i en. :)


205
25
Strunten:

Ah vill ha det där med!

 


126
6
AjPaj:

Äger en fönsterfastsatt klippa, Turtle bank från exo-terra i storlek small. Den är okej. 

Klippan flyter, utan vatten kan den inte stanna kvar mor glaset tyvärr. Magneterna är väldigt starka och har kardborre på "insidan" så att de inte skadar glaset.

En gång när jag tvättade klippan började den lukta oerhört starkt av lösningsmedel, men det försvann helt efter en minut. Wierd. Jag vet inte vad som hände, men den fick ligga ett tag innan jag använde den till mina salamandrar igen, och de har inget problem med den som tur är.


126
6
AjPaj:

Sen kan jag ju påpeka att Turtle Bank är gjord för att sitta mot vattnet, inte som den i youtubeklippet.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Om någon lyckas få tag på en liknande avsatts man sätter mot glaset, så berätta gärna var :) Verkar finnas flera (jag inräknat) som är intresserade utav detta.


225
4
ia_:

Här finns en variant www.pangeareptile.com/store/magnaturals-rock-ledge-granite-small.html

Är man fixig kan man köpa såna här magneter www.pangeareptile.com/store/super-magnets.html och göra en en egen hylla. =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild