Faktablad borta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

741
681
Binks:

Hej!

 

Jag har fått för mig att det har försvunnit faktablad, men kan inte direkt säga vilka som försvunnit.

Har för mig att T. albolabris har funnits men nu är borta?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

En del faktablad har tagits bort. Ibland på grund utav att författaren självt velat ta bort dom, men i vissa fall även för att det kommit in väldigt mycket kritik på ifall all fakta stämmer.

Vi har blivit betydligt hårdare med kvalitén, vilket har medfört att det även tar lite längre tid för faktablad att komma ut på sidan.


741
681
Binks:

Då måste det isåfall varit författaren som tagit bort just Trimeresurus albolabris då jag inte tror att de var något fel på det faktabladet.

Tråkigt när de försvinner då det kan vara intressant läsning lite då och då på olika arter.

 


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Vi alla medlemmar måste hjälpas åt att skriva egna faktablad, annars finns ingen läsning :)

Jag vet att det finns jättemycket erfarenhet på terrariedjur.se , gäller att ta sig tid också.

Jag tycker bara det är positivt att ni är hårdare med faktabladen anders, det betyder ju att dom faktablad som finns verkligen är värda att läsa..


429
254
JACLAR123:

Det jag har märkt, är att 2 faktablad är borta. Båda faktabladen är om viper och  T. albolabris. Som nu inte finns kvar. Är det något mer faktablad, som inte finns längre?

:)

Mvh


Medlem i DHF
1082
773
Westman:

viper har nog jag missat helt


205
203
Micke_E:

Vissa faktablad som jag har läst har känts lite väl subjektiva och jag upplever att mycket av information känns framgooglad och inklippt (eftersomsamma formuleringar finns runt om på nätet). Andra är myvket bra skrivna och man känner att de som står bakom vet vad de gör. Stavfel, syftningsfel och liknande är mänskligt,  däremot faller en del trovärdighet mär det känns som om man läser en höstadieuppsats om någons kanin (om jag ska överdriva).

 

Jag kommer inte ihåg vilka arter det rörde sig om och är inte intresserad av att hänga ut någon.

 

 


205
203
Micke_E:

En variant på faktablad so  jag tycker är bra är de om fiskar på zoopet.com. de har korta fakta om djuret, bild, härkomst utmärkt på karta, storlek på djuret, minsta storlek på tank utritad och en gradering på svårigheten att hålla arten.

 

Här skulle exempelbilder på terrarium (toppexemplar) kunna bifogas, en lite allmänt hållen gradering baserad på förbestämda  variablar och kanske bilder på den naturliga miljön.

Under faktabladet kan medlemmar skriva sina tankar och erfarenheter (kortfattat, ej diskussion eller försäljning) vilket ger lite mer djup.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild