Skulle detta funka?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
MateasMansourati:
Jag har ett extra 30x30x45cm terrarium med modifierad tak 70% glas, 30% Nät skulle det funka med cubaris sp. "panda king" och armadillidium maculatum "choklad zebra" om jag har en fuktgradient med lite torrare under nätet och fuktigare under glaset?

*Hoppstjärtar är också inkluderade*

6093
4660
Tropfrog:
Det är inte rekommenderat att blanda flera arter av gråsuggor. Det kan absolut fungera på kort och medellång sikt. Men arterna konkurrerar med varandra. Förr eller senare kommer du att ha bara en art. Tidsaspekten och vilken art som vinner är svårt att veta helt säkert. Men i ditt exempel gissar jag att det inte tar mer än ett år och att det är panda king som vinner. De är sjukt snabbförökande.

Mvh
Magnus 

3
0
MateasMansourati:
Om jag plockar ut 2 stycken av varje art varje vecka och matar till en av mina geckos skulle det gå?

Medlem i SkHF
1355
1598
NellyNiklas:
Instämmer med Magnus här. Om båda arter etablerar sig i samma miljö i en begränsad yta så kommer en av dem trycka bort den andra för just de anledningar som Magnus nämnt.

Mvh
Niklas

3
0
MateasMansourati:
MateasMansourati skrev:
Om jag plockar ut 2 stycken av varje art varje vecka och matar till en av mina geckos skulle det gå?

Skulle det funka?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild