Ny ögonfrans ägare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Tezzy:

Hej!
Tänkte höra ni som ej har bioaktvivt terrarium hur ofta ni byter bottensubstratet?
Sen har jag beställt Dubai kackerlackor storlek s till min 6månaders ögonfrans, är de för stort? Och hur förvarar man bäst dem så dem helst ej förökar sig men ändå lever tillräckligt länge för att bli mat? Första gången jag äger just ögonfrans gecko så lite osäker????

andra nyttiga tips för just denna art mottages gärna med, enbart ägt leopard geckos i reptil väg innan då är lite nytt med ögonfrans.
mvh

5998
4591
Tropfrog:
Jag startade mitt terrarium 2017. Typ 2022 bytte jag hälften av bottensubstratet. Jag hade väl tänkt att byta andra halvan snart. Men tvekar om det inte är bättre att riva ut allt och börja om. Inredningen har i princip ruttnat ner, fogskummet börjar lysa igenom i bakgrunden, har både tusenfotingar och sniglar som äter på växterna.

Det enkla svaret....Byt substratet när det brutits ner och saknar struktur. Oftast sammanfaller det med att det är dags att inredningen brutits ner och är dags att byta.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild