Ödlor som foder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

456
200
isdrake:

Någon som odlat små foderödlor? Hart ni några tips på arter som är tillräckligt produktiga att kunna användas i dett syfte? Spontant så tänker jag att jungfrugeckon borde vara vettig men finns det fler? Och hur avlivar man en liten ödla på bästa sätt? 


158
19
Johanon:

när jag hade leopardgeckos förökade dom sig sjukt mycket


268
19
Iguania:

Har för mig att vissa Hemidactylusarter används som foderödlor. Anolisar används ju också.


Medlem i SHF
537
749
Patch:

Man kan ju mata andra reptiler med små ödlor? många varaner och ormar har ju till exempel ödlor i sin kost :)


456
200
isdrake:

Det är i så fall varaner som kommer att äta ödlorna. Men då bara som variation, inte som basfoder. 


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

jag tänker på jungfrugecko precis som du samt anolis, vet inte direkt andra arter som är bra att använda. har inte direkt själv erfarenhet av det men ovansående är vad jag har hört ska fungera från olika håll i vart fall :)


379
399
Mr_B:

alla arter du fått tipps på funkar bra som fodergeckos... har ingen erfarenhet av jungfrugeckos men de andra som näms har jag matat både ormar (främst kräsna gift) samt större kameleonter med gott resultat. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild