Ödla till exoterra 90x45

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag har nu ett gäng olika grodarter, och funderar om jag ska skaffa någon ödleart med.
Har ett exoterra 90x45x60 som är tomt. Vill gärna ha en grupp på 2-3 djur.

Så ge mig lite tips på vad för trevliga ödlor man skulle kunna skaffa som passar till terrariumet.
Leopardgeckos och ögonfransgeckos har jag haft tidigare, så dessa är jag tyvärr inte intresserad av just nu.


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Jungfrugecko kanske? :)


340
91
Copa:

Vipergeckos kanske? 


366
155
Linus:

Om djurgruppen ska vara på 2-3 djur och terrariet är sådär stort så är nog både jungfrugeckos och vipergeckos lite små (iallafall utifrån mina egna preferenser). Jag vet att man brukar säga att ett 45x45x45 terrarium är lagom till en grupp på 4-5 individer av vipergecko :)
Däremot tänker jag att det ju skulle vara svinhäftigt att ha typ tre Tokaygeckos i ett sånt terrarium! Riktigt imponerande geckos.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ja, jag föredrar lite större djur, eftersom det är lite småjobbigt med att ha flugor och småsyrsor hemma.


456
200
isdrake:

Det är såklart anolisar du ska ha. :) 


366
155
Linus:

Väldigt bra tips av Isdrake, tycker jag! :)


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Dvärgskäggis skulle du kunna ha där i också! Om du vill ha något lite större, och kunna ha 2-3 stycken.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Dvärgskäggisar kanske kunde vara ett alternativ faktiskt. Alla mina burkar just nu har regnskogsmiljö, så kan vara kul med något ökenlevande.


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Finns ju mängder av olika geckos, någon phelsuma art kanske? skoj med dagaktiva djur sen är det ju väldigt vackra. Annars finns det ju olika kameleonter eller anolisarter man kan ha som är rätt skoj. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild