Arcadia T5 armatur på insidan av terrariet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

202
19
hambergaren:
Hej

jag har aldrig haft Arcadias armaturer på i sidan av terrarierna men jag hade behövt den i ett av mina terrarium.

någon här som brukar ha dem på insidan? Har ni något skydd över då så djuret inte kommer åt den? :)

www.cyberzoo.se/sv/articles/2.302.18586/arcadia-prot5-kit-12-uvb-57-cm-24w

111
107
testudo_H:
Jag har på insidan till mina egyptiska och asiatiska sköldpaddorna men jag behöver inte tänka på att de ska nå dem då de lever på marken. Asiatiska klättrar på bakgrunden men når inte armaturen. Har funkat bra trots att jag har fogger.

904
504
Johnexotics:
Mina skinkar har sin armatur på insidan men dom har inte klättrat på den även anolisa jag hade innan 

202
19
hambergaren:
Tack för svar, jag tänkte ha det till mina kungsboor o de kommer garanterat undersöka den :P 
får fundera på någon bra lösning då :)

Medlem i SkHF
1308
1521
NellyNiklas:

hambergaren skrev:
Tack för svar, jag tänkte ha det till mina kungsboor o de kommer garanterat undersöka den :P 
får fundera på någon bra lösning då :)

Saker du behöver ta i beaktning vid montage av UV lysrör i terrarium. Effekten och UVB nivåer eftersom det inte filtreras på samma sätt som när det ligger ovanpå ett nättak tex. 

Arcadia har ett anpassat galler för just de situationer där lysröret behöver monteras inuti terrariet. 

www.cyberzoo.se/sv/articles/1.300.19070/arcadia-lamp-guard-pro-126-cm-skyddsgaller?country=SE&gad_source=1&gad_campaignid=21574190831&gbraid=0AAAAAD9Oss1yYL5TVIETo0KgHQaPKB6Aq&gclid=Cj0KCQiAx8PKBhD1ARIsAKsmGbepDmHBtV0jl80233aWdKeb-xUQUKopcD_V4EYGWdPyfXZIfeXqNjQaAvWIEALw_wcB

Hur stort är avståndet mellan orm och lysrör? (Circa)

Mvh
Niklas

202
19
hambergaren:
Tack har helt missat att det fanns galler att sätta över. Perfekt då löser det problemet med att mina ormar skulle vara på lampan :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild