Axolotl mat!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

232
94
anamidnatt:

Mina nya Axolotisar käkar massor! mygglarverna går år fort och jag hade tänkt införskaffa metmask som man kan odla. Men Jag funderar lite på vad man mer kan ge dem. Fokl säger ju att man kan ge kött om man vill och vissa matar med foderfisk men som jag kommit fram till är ganska riskabelt ang parasiter osv. men hur är det med fryst fisk? borde inte parasiter osv dö av att ligga nerfryst? jag tänker på stora fiskar som lax eller sej eller liknande. Det kanske inte är billigaste födan men finns det några nackdelar med att ge dem det?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag matade mina med en del fryst fisk (upptinad såklart), köttbitar etc.
Finns även köttpellets som du kan mata med.


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Tekniskt sett borde du kunna köpa typ regnbågslax i fiskdisken på ex. citygross och ge. Klipp upp i lagom stora bitar, frys ner, och sen tinar du upp så många bitar den ska ha varje gång. Jag ger mina fiskätande snokar mat på det viset iallafall, och jag har aldrig oroat mig för parasiter, och då ger jag dom ändå bara fisk uppfiskat direkt från det vilda om man säger så.


1228
464
leedragon:

min erfarenhet är kolever i långa bitar, aldrig från kyckling det tar död på djuren vet ej varför, lax låter det lite för fet för de, småfiskar som guppis och så, rödamyglaver är skadligt för både djuren och människa i längden


333
97
leolina:

När vi hade våra axoloter matade vi övervägande med sjunkande laxpellets, alltså laxfoder, och det gillade de skarpt :)


382
36
MariBarita:

Kan de ta djur vid ytan? tänkte om du kunde odla husflugor till dem för då har du ju både larver som du kan ge dem + utvecklade flugor =)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

De kan ta flugor ifall de ligger precis vid ytan. Kanske funkar bra iofs. De rör väl på sig en del när de hamnar i vattnet, så axolotlerna kanske slukar dem direkt :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild