vilken värmematta till dubia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
0
weg:
vilken värmematta till dubia och hur ska man sätta den kommer plasten att ssmälta?

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:
Jag upplevde att 7w var ganska lagom både i storlek (rektangulär) och effekt. Observera att du bör använda termostat till värmemattan både för säkerhet samt att hålla temperaturen på rätt nivå.

Alternativ till värmematta kan vara att ha dem i ett varmare rum eller i närheten av ett värmeelement.

19
0
weg:
[quote=NellyNiklas]Jag upplevde att 7w var ganska lagom både i storlek (rektangulär) och effekt. Observera att du bör använda termostat till värmemattan både för säkerhet samt att hålla temperaturen på rätt nivå.

Alternativ till värmematta kan vara att ha dem i ett varmare rum eller i närheten av ett värmeelement.[/qu

Medlem i SHF
115
83
Da_wall:

weg skrev:
[quote=NellyNiklas]Jag upplevde att 7w var ganska lagom både i storlek (rektangulär) och effekt. Observera att du bör använda termostat till värmemattan både för säkerhet samt att hålla temperaturen på rätt nivå.

Alternativ till värmematta kan vara att ha dem i ett varmare rum eller i närheten av ett värmeelement.[/qu

Jag har värmemattor som denna exempelvis www.cyberzoo.se/sv/articles/2.66.7005/exotic-life-varmematta-56-w-117-x-275-cm där 3 mindre kolonier står på. Har en dimmer . står på ca 34-35 grader direkt på botten ( lådorna står på värmemattan ).  Lådorna smälter ej av denna temperatur. och denna dimmer är billigare än att köpa en termostat ! 

www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/forlangningskablar-och-grenuttag/plug-in-produkter/dimmer-006250/?shopping-ad-brand&gad_source=1&gad_campaignid=19583441676&gclid=CjwKCAiAraXJBhBJEiwAjz7MZRfqbLzMFBnTeYopRs7GnHlt8MkML8ayVsrfAlEPzG6J5TZ5fsyTmBoCvuUQAvD_BwE

Medlem i SHF
115
83
Da_wall:
Da_wall skrev:

Jag har värmemattor som denna exempelvis www.cyberzoo.se/sv/articles/2.66.7005/exotic-life-varmematta-56-w-117-x-275-cm där 3 mindre kolonier står på (för mig är mindre kolonier några 1000 tals av mindre storlek dubia ) . Har en dimmer . står på ca 34-35 grader direkt på botten ( lådorna står på värmemattan ).  Lådorna smälter ej av denna temperatur. och denna dimmer är billigare än att köpa en termostat ! 

www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/forlangningskablar-och-grenuttag/plug-in-produkter/dimmer-006250/?shopping-ad-brand&gad_source=1&gad_campaignid=19583441676&gclid=CjwKCAiAraXJBhBJEiwAjz7MZRfqbLzMFBnTeYopRs7GnHlt8MkML8ayVsrfAlEPzG6J5TZ5fsyTmBoCvuUQAvD_BwE

Medlem i SHF
115
83
Da_wall:

Du får gärna skriva till mig i pm så kan jag hjälpa dig med alla dina frågor :)  Går även att kontakta mig på Facebook. www.facebook.com/ehm.awe.7  

Mvh / Dan

19
0
weg:
kommerc den intte smälta plastlådan då

5898
4525
Tropfrog:
weg skrev:
kommerc den intte smälta plastlådan då

Svaret på din fråga står i tråden. Plast smälter inte vid 34-35 grader. Använd dimmer eller termostat för att åstadkomma den temperaturen.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild