Varför????

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
11
ArcticDreamer:

När man skall fylla i samlingslistan på vilka arter djur man har så funkar inte vissa arter att lägga till! Varför?? Det verkar som att sidan måste känna igen artnamnet för att det skall fungera!? Varför det är så undrar jag över, då jag inte kan ha en komplett artlista! MVH/Johan


478
592
Rottenroth:

Kontakta admin - Anders - om det.

Kan vara så att han missat någon art, sen kanske du skriver fel också?:P


953
1840
peter54:

Vilka arter är det som inte funkar då? Det kan ju vara så att taxonomikartan har ritats om så att den/de art/arter du söker har ändrat status.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

När man ska fylla i samlingslistan på vilka arter, så måste arten finnas med i vårat register. Detta är för att det ska bli ihopkopplat så att man bland annat kan hitta andra medlemmar som äger liknande arter.

Det hjälper även till i de fall då t.ex. en art byter namn, då det ändras globalt över allas listor istället för att det kommer stå olika.

Man kommer såklart även undan felstavade arter.

Vi har i dagsläget ungefär 18.000 arter i vårat register. Om det är någon art som inte finns med, så får du jättegärna säga till så ska jag lägga till dom.


17
11
ArcticDreamer:

Tex Phormictopus atrichomatus. Det står något annat artnamn som inte är korrekt! atrichomitis eller nåt?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

ArcticDreamer, Tackar. Den är nu fixad. Säg till om du kommer på fler arter som bör läggas till eller ändras.


17
11
ArcticDreamer:

Va bra!:) Ja lägg till Phormictopus sp south Hispaniola!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild