Phelsuma grandis beteende

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

270
80
Mjos:

Min Phelsuma grandis-hona stod mitt emot hanen på ett bamburör och hon for med tungan ut och in och lyfte ena frambenet upprepade gånger. Hanen verkade inte fatta vinken utan stod kvar när hon gjrde detta upprepade gånger. Vad betyder nu detta? 


270
80
Mjos:

Haha! De brukar ju vara lite tröga de där männen ;)


114
73
Lunde:

Min hona slickar sig runt ögonen när hon inte är intresserad av att para sig. Andra verkar ha samma erfarenhet (www.geckosunlimited.com/community/gecko-care-sheets/19787-phelsuma-madagascariensis-grandis.html). "Knorrar" hanen och knixar med huvudet? I så fall försöker han uppvakta henne men hon är inte kanske inte redo än.


270
80
Mjos:

Hanen gjorde ingenting. Men hon lyfte ena benet efter "tungdansen" och så upprepade det sig många gånger. Har det på film men det funkar väl inte att lägga upp filmklipp här va?


114
73
Lunde:

Youtube och länka? Hoppas de fattar tycke för varandra så du får små, söta ungar om några månader.


Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:

Typiskt beteende när honan inte är intresserad.


Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:

De honor jag har/haft håller också på så ibland, fortsätter hanen att uppvakta trots att hon sagt nej så åker han på däng, honorna brukar vara rätt duktiga på att säga ifrån även om de är betydligt mindre ;) Att det händer oftare i januari/februari låter ju logiskt om deras årstider överensstämmer med våra.


270
80
Mjos:

Ahaa hon räcker ut tungan samtidigt som hon viftar bort honom :D   Inte undra på att han såg ut som ett fån :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild