Ikväll får jag hem 3 klockgrodor =)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

382
36
MariBarita:

Fyy va drygt det är att vänta på dem ^^

 

Jag har gjort i ordning ett tillfälligt hem till dem,( större kommer att fixas i vinter).


223
6
Susanne:

Jättevackert tycker jag! Lycka till med nya grodisarna! Vi får väl se en bild eller två när de kommit hem? :)


382
36
MariBarita:

Hihi, Klart det blir bilder på dem ikväll =)

(Jag har ett 180-liters akvarium som står i källaren som jag tänkte rusta upp i vinter till dem..har redan köpt en bauta rot på 1meter och beställt EpiWeb till det =) men jag orkar inte dona med det just nu pga  renovering i lägenheten)


382
36
MariBarita:

Skitkassa bilder, jag får lägga upp bättre sen, vill inte störa dem nu i början =)

Första bilderna på Ripp,Rapp & Rupp (Knattarnas namn på Danska ^^ )

 


223
6
Susanne:

Jättesöta!!! Och vilka roliga namn.. mycket passande. :) Ha det så trevligt med Ripp, Rapp och Rupp! 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vad härligt inrett du får i dina terrarium :) Gillar verkligen hur du gör land/vattendel. Hade varit kul att se en liten miniguide hur du har löst det hela och vad du använder för material.
Ska själv bygga om till mina klockgrodor, så behöver alla tips jag kan få :)


382
36
MariBarita:

Erhm..jag använde bara sånt som låg i mitt källarförråd, landdelen var ju egentligen tänkt till jungrugeckonas terrarium men fick duga här så länge.

Men visst.. landdelen fyller ytterliggare en funktion i detta fallet, det fungerar som filtermedia. Jag har gömt ett litet pumphuvud i bakre hörnet, det drar vattenet genom landdelen(som består av 2 lager grovporig filtermatta) det kommer så småningom bildas en massa nyttobakterier där som kommer att bryta ner farliga ämnen som kommer av grodornas urin och avföring (alla som har akvariefisk förstår vad jag menar) Vattnet pumpas ut i vattendelen igen med hjälp av en lite slang.

Detta karet är bara tillfälligt hem, större är på G =) och det kommer att inredas mer omsorgsfullt med EpiWeb..har köpt en bauta rot...måste fota den senare, den ligger fortfarande i bilen ^^


382
36
MariBarita:

Roten som jag ska ha i det större karet är ca 1 meter lång

 

Ena sidan

 

andra sidan

 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag tänkte först dela av mitt terrarium med en glasskiva för att få en vattendel, men det kanske hade varit bättre att använda en filtermatta till landdelen isåfall. Vart köper man detta billigast?


382
36
MariBarita:

Hornbach 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild