Bet sig själv

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
1
badboll96:

Hej jag har en boa constrictor, och jag matade honom ungefär för en timme sedan (17.00) han svalde råttan och allt verkade vara okej. Kollar till honom igen vid 17.30 tiden och då biter han sig själv mitt på magen men efter ca 1 minut så kollade han upp på mig genom glaset och då började han få kväljningar ( han har kräkts en gång innan och det var första måltiden i min ägo och förmodligen pga stress )

men slutade ganska snabbt och kräktes aldig, sedan började han gnussa nosen mot magen fram och tillbaka. Nu verkar det vara ganska lugnt.

Någon som vet vad det beror på?

Har letat lite på internet angående kräkning (förra gången han kräktes) och har suttit och läst om att ormen biter sig själv nu också men hittar ingenting liknade.. 

Kan det ha nånting med att han är påväg i i öms eller liknande. Tacksam för seriösa svar. MvH Badboll


17
1
badboll96:

Kan tillägga att skinnet börjat lossna nu, så alltså ömsar han. Men varför han bet sig själv förblir ett mysterium.. 


316
283
panterophis:

råttan har gnidits mot honom så därför luktar han själv mat?


131
8
stumpwen:

när vår hane hade problem att hitta huvet på råttan (han högg, krama och börja leta) så kunde han bita i sig själv några ggr. men han insåg ju rätt snabbt att ne, det var inte en råtta :P

 


17
1
badboll96:

Men grejjen var ju det att det var en bra stund efter han ätit upp. men han är mitt uppe i öms just nu så funderade om det kanske var därför?

 


316
283
panterophis:

den kan ju ha luktat mat ändå...


17
1
badboll96:

Ja det är klart, hmmm mysko 


424
32
samthe0ne:

Ömset kanske kliade? de har ju inga fötter att klia sig med direkt ;)


17
1
badboll96:

Haha, sant! :)


205
25
Strunten:

min en kungssnok hög kanten på matningsboxen :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild