Bakgrund - Material

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
4
Paddelisa:
Hej,

Skulle vara tacksam över hjälp med förslag.på material.

Ska "bygga" en bakgrund och nån grotta. Har tittat på rätt många Youtube clips men de material som används i t ex USA finns inte här, eller jag kan i alla fall inte hitta.

Tänkte använda fogskum och styrofoam och akvariesilikon att fästa med.

Har bara hittat ett fogskum som verkar vara för bl a akvarier, är det det jag ska använda eller kan man använda vilket skum som helst?

Vad är bäst att använda utanpå styrofoam som man kan tillsätta pigment i och gärna tips på pigment som inte släpper ifrån sej några gifter.

Något speciellt jag ska tänka på? Lätt att missa nåt när det är första gången man ger sej på det här. Försmädligt att inse sånt när man är klar.

Tack på förhand 
M

892
492
Johnexotics:
Vilket fogskum som helst funkar så länge du låter det hårda ordentligt 

14
4
Paddelisa:
Johnexotics skrev:
Vilket fogskum som helst funkar så länge du låter det hårda ordentligt 

Tack....Jag var rädd att dom var giftiga över efter dom torkat ordentligt, men då vet jag. 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Vad tänker du för miljö? Öken? Tropiskt? Vilket djur tänker du ska husera i terrariet?

Mvh
Niklas

14
4
Paddelisa:
NellyNiklas skrev:
Vad tänker du för miljö? Öken? Tropiskt? Vilket djur tänker du ska husera i terrariet?

Mvh
Niklas

Hejsan, det är en american toad som vi i slutet på förra året gav ett hem då hon var beslagtagen från en hemsk situation.

Så det är väl stenar, wooded, dom lever tydligen i stora delar av usa så deras habitat varierar nog en del. Men tropiskt och öken går nog bort.
Tänker att man nog kan göra bakgrund osv. I gråare toner vanlig stenfärg och ha rikligt med grenar osv.

Ge gärna förslag om du tycker det verkar som jag hamnat snett. Första reptilen/amfibien i familjen.

Mvh
M

892
492
Johnexotics:
Paddelisa skrev:

Hejsan, det är en american toad som vi i slutet på förra året gav ett hem då hon var beslagtagen från en hemsk situation.

Så det är väl stenar, wooded, dom lever tydligen i stora delar av usa så deras habitat varierar nog en del. Men tropiskt och öken går nog bort.
Tänker att man nog kan göra bakgrund osv. I gråare toner vanlig stenfärg och ha rikligt med grenar osv.

Ge gärna förslag om du tycker det verkar som jag hamnat snett. Första reptilen/amfibien i familjen.

Mvh
M

Finns lite olika paddor i usa så kan vara bra veta exakt vilken art. Ge den bästa möjlighet 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:
Paddelisa skrev:

Mvh
M

Om det är "American toad" som i Anaxyrus americanus, så är det verkligen en utbredd art, så det finns mycket att välja bland. Jag hade nog valt något som påminner om skogig miljö, i stil med vad vi har här hemma. Lite sten och stock, djupare substrat än vanligt och kanske lite gräs och blommor?

Söker du inspiration så rekommenderar jag iNaturalist. Som exempel valde jag en nationalpark på ostkusten utanför Washington. www.inaturalist.org/observations?nelat=38.81722125625872&nelng=-78.51218636338268&subview=map&swlat=37.63052691197061&swlng=-81.20383675400768&taxon_id=64968

Där kan du bläddra bland foton och få lite idéer.

Mvh
Niklas

14
4
Paddelisa:
NellyNiklas skrev:

Om det är "American toad" som i Anaxyrus americanus, så är det verkligen en utbredd art, så det finns mycket att välja bland. Jag hade nog valt något som påminner om skogig miljö, i stil med vad vi har här hemma. Lite sten och stock, djupare substrat än vanligt och kanske lite gräs och blommor?

Söker du inspiration så rekommenderar jag iNaturalist. Som exempel valde jag en nationalpark på ostkusten utanför Washington. www.inaturalist.org/observations?nelat=38.81722125625872&nelng=-78.51218636338268&subview=map&swlat=37.63052691197061&swlng=-81.20383675400768&taxon_id=64968

Där kan du bläddra bland foton och få lite idéer.

Mvh
Niklas

Tack ska kika runt på den sidan.

Mvh
M
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild