Angående B.smithi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

297
15
shad0w88:

Hej!

Jag har en smithi hemma som jag har haft typ 6 mån lr ngt. 

Det är ingen adult.

Tänkte mest kolla vågar man köra in handen o ta ut den?

Hur ser man om de är hona lr hane? , Ålder för se de lättast?

Tänkte kolla lite tips o trix då dom har hyfsade tänder som adulta men som sagt min e relativt liten knappt året väl.

Tack på förhand

 


18
1
Olif:

Du kommer ju antagligen få en shitstorm till svar ang. hanteringen. 

Själv har jag inte våga hålla mina spindlar i handen ännu och min B. Smithi börjar bli stor så den lär nog förbli ohanterad.

Jag kan väl rekomendera att kolla temperamentet innan du försöker, testa med ett sugrör och se om den blir aggressiv eller rädd för sugröret, gör det kanske någon gång mellan matningar så den inte är smällfet av senaste intaget eller hungrig. lägg handen plant framför och "fös" den med andra handen upp på dig själv.  

Youtube kan vara en bra informationsplats :)

 

glhf!


297
15
shad0w88:

haha glhf :P aa de behöver jag nog..

tror dock inte att jag vågar göra den handtam men de hade varit fett nice.

finns de inga handskar just för spindlar / ormar lr ngt som man kan andvända utan att tänderna ska gå igenom xD?


18
1
Olif:

Rekomenderar varken handskar eller en långärmad tröja som den kan råka kliva upp på. Dom underbart finurliga insekterna fastnar lätt med sina fötter i kläder/tyg och det kan göra så ben ramlar av.. :D Det är nog bara att vara cool ;)

Smärta är bara svaghet som lämnar kroppen ;D


297
15
shad0w88:

a jo det e de  ju men inte kul ändå vet inte hur man reagerar på giftet i heller.. fast dom inte är dödliga lr ngt så kan man ju få allergisk reaktion :/

men får väl suga på de ett tag verkar vara lite riskabelt :P

 


18
1
Olif:

Absolut bör man fundera på det både en och två gånger. Bara en sån sak som hur man mår för stunden kan avgöra hur en reaktion ter sig^^ :P

 

För att svara på hur du ser om det är en hona eller hane så rekomenderar jag att kolla i ett färskt öms :) bilder finns bara du googlar lite.


317
283
panterophis:

som sagt så rekommenderas inte hantering, även om du inte blir biten så lär spindeln sparka en hel del hår och det kan vara nog så jävligt. Spindlar blir inte heller handvana av hantering, de är som de är. Skulle du hantera så finns det väldigt stor risk att den skadas svårt eller dör om den faller då de är väldigt känsliga. Angående att könsbestämma så gör som Olif sa, vänta på ett färskt öms och googla vad du ska kolla efter. jag har även någon halvdålig bild på när jag könsbestämmer en spindel i mitt galleri


297
15
shad0w88:

okey den e  ju inte så står så ser svårt på ömsen :/ hur flyttat ni era spindlar om ni inte lyfter ur dom ur terrariet? andvänder ni petbox locket o föser in den ? min e så speedad när ja ska göra de så den klättrar mot en o vägrar gå ner i lådfan :/


18
1
Olif:

Petbox har fungerat.

Senaste månaderna har den vuxit nå enormt och det är dags för att byta bottensubstrat så jag är lite spänd över hur det kommer att gå :D


317
283
panterophis:

har ett gäng burkar i olika storlekar så det finns alltid en som är lagom till den spindeln som ska flyttas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild