Vilken att bör jag välja?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Eliasjensen:

Jag är väldigt sugen på att skaffa en landsköldpadda - jag tycker dom är dom finaste djuren som finns. Jag är dock helt nybörjare med sköldpaddor, därför undrar jag:

Vad är det jag bör tänka på? Jag har läst på landsköldpadda.se, och insupit så mycket information jag kunnat. Jag är väl medveten om att detta är ett djur som kommer leva länge, och jag har förstått all praktisk fakta kring att ha en sköldis. 

Men hur vet jag vilken art som passar mig bäst? Jag tyckte att hela konceptet med att dvala en sköldpadda lät avancerat, men samtidigt har jag lite förälskat mig i en söt rysk stäppsköldpadda i en annons från blocket. Ägaren sa att dom inte dvalat honom förr, han är 11 år, men jag har läst att man alltid bör göra det. Vad har ni för erfarenheter av det? Och är det avancerat med dvalning? Jag bor i lägenhet så att reglera värmen känns rätt svårt. 

Dessutom undrar jag också om det finns någon uppfödare eller person med landsköldpaddor omkring Göteborg som skulle kunna tänka mig att låta mig hälsa på dens sköldpadda. Jag har aldrig riktigt fått umgås med en, och jag tänker att jag kanske bör testa det innan jag skaffar en då jag vill vara säker på att jag kan ta hand om den och ge den ett långvarigt hem.


14
2
ryssar:

Hej!

 

Hemma hos oss finns många landsköldpaddor, bland annat ryska stäppsköldpaddor. Vi bor en bit ifrån göteborg, vi bor i frövi utanför Örebro. Vill du komma och hälsa på hos oss och träffa sköldpaddor och se hur vi valt att ha våra sköldpaddor så får du höra av dig.

Du kan se på våran hemsida om du vill www.skoldpadda.n.nu

Vill du maila så skicka ett mail till jenny.holmberg@live.se

 

Mvh jenny

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild