Hur gör ni ifall ni vill åka utomlands?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

384
18
mr_fan:

hej tänkte på en grej finns det nån inlämmnings ställe i göteborg som nån vet som man kan lämna in reptiler ifall man skulle åka iväg ?


309
239
Gogs:

Ingen aning om det finns nåt "reptil pensionat" i Gbg trakten. Enklast är väl bara att be någon släkting eller polare att ta hand om djuren sålänge. Är man bara borta i 1-2 veckor så klarar ju sig de flesta reptiler utan mat och det enda som behövs är ju att se till så det finns vatten till dem. Tända o släcka sköter man vi en timer så slipper man det problemet åxå. 

Pendlar själv mellan mig o min tjej och kan bli borta i en vecka utan att jag behöver tillsyn till mina djur. Jag fyller på rejält med vatten innan jag drar och ser till att de är matade innan jag sticker sen klarar de sig tills man är hemma igen.


343
119
Salig:

Blir ju dock lite knepigare med små ödlor som ska matas varannan dag :) Men som sagt: att be familj eller vänner ta hand om dem är väl det bästa.


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Knyt andra reptilkontakter i din stad, bli medlem i en förening kanske? Det är guld värt att kunna träffas hemma hos varandra :)


48
13
nasicus:

När jag har varit borta så ger jag nycklarna till en vän eller familje medlem som sköter vattningen och eventuell punktstädning.


269
60
Jonas:

har en bror som fixar medans jag är borta och vice versa.


28
3
Kaptenrosa:

Ring GBG Zoologiska och fråga, jag vet att dom tar in pälsdjur.

 

www.gbgzoo.se/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild