Marknad för KP-morpher i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

63
4
Majvor:

Mång som "håller på" med KP-morpher-uppfödning känner/känner till varandra så man köper ofta från varandra. Är ju sällan nån som lägger upp tjusiga KP-morpher på blocket direkt :P

 det handlar om att bygga upp ett namn bland de andra som "håller på" så marknaden är i nuläget mycket begränsad. Så det kan vara en dålig idé att skaffa ungar om man inte har plats eftersom det kan vara svårt att få dem sålda ibland.


205
25
Strunten:

Måste tacka er Majvor för en mkt fin Juvenil :) 


63
4
Majvor:

Det var så lite så :D

 


158
19
Johanon:

jag vill absolut ha en kungspython, helt underbara skapelser.

En liten fråga om beteende bara, 

jag har stött på en som är väldigt aggressiv av sig (på djuraffär), kan tilläggas att alla deras kp varit aggressiva.

Min första tanke kring varför dom är det är att dem hålls fel i terrariet, jag tror ex att de har ganska låg fuktighet i terrariet, sen är det dåligt med gömställen osv. 

Kan detta vara orsaken till att de har ett aggressivt beteende?

Sen undrar jag lite över uppfödare, jag vill inte gå till butik å betala 1000-2000 för en orm, dessutom vill jag ha en från det att den är liten (helst 2) :)

 

mvh


63
4
Majvor:

Alla ormar har ju egna personligheter, men aggressiva brukar dom inte vara. har en liten kille som fräser när man stör honom men är rätt lugn när man väl plockat upp honom, en tjej som ser ut som att hon ska bitas men har aldrig gjort. sen fins dom som är hur lugna och trevliga som hellst.

kungspyton är ju kända för att vara trevliga djur om än lite kinkiga med maten :)


126
6
AjPaj:

Sen kan ju tilläggas att det antagligen är en extra stressig miljö i en djuraffär, med barn som kladdar på terrariet och mycket ljud och rörelse. Min kphona är väldigt lugn, men hon är elva år också.


72
0
Kemter:

Lämnar ett litet avtryck...

Frågar ni mig (vilket ni iof inte gör, men säger det ändå) så anser jag faktiskt att viltformen är oftast den finaste, därmed inte sagt att alla framavlade former inte är fina, det finns absolut fina morpher också! Jag sjäv vill ha "normala" former av djuren, men samtidigt så är det ju en fördel med hundar som exempelvis tagits upp: I o med blandras, så slipper man faktiskt mycket av de rastypiska problemen.

Jag själv har teorin, att en blandrashund t.ex, är faktiskt friskare än en renrasig, dock är ju problem som kan uppstå svårare att märka eftersom man inte har öga för något rastypiskt.

Min åsikt, icke vetenskapligt grundad, bara genom logiskt tänk och egen erfarenhet :)


107
96
jimmyA:

helt offtopic :D

det finns ett riktigt "stort" problem med blandras hundar och det är att folk fritt fram kan korsa på vilka dåliga gener som helst utan att nån har en aning om vad man köper ;) lite som att köpa grisen i säcken.

finns nämligen inga regler eller nått att följa.

så att säja att blandras hundar är friskare är som att inte besikta bilen och kalla den världens fel friaste bil.

 

nu håller jag inte med om allt skk står för men dom har endå en viss poäng i mycket.

 

" vilken är viltformen? " 


72
0
Kemter:

Ha ha, kanske har du "rätt".. Men i mina 2 sista hundar jag haft, var mest amstaff, de hade inte med sig de "ratypiska" problemen, som aggresivitet och problem med att bli lämnade själva.

Tror att man "tar ut" de rastypiska problemen om man korsar, är du med? :P Förespråkar inte mer än det andra, detta är min egen uppfattning om hundar och även akvariefiskar :P

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild