Frågor om Herptek-terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

163
34
Danne:

Hej alla !

Har några frågor till er som har erfarenhet av Herptek-terrarium:

1. Det står på hemsidan att man kan använda värmematta under, men har inte sett några bilder på hur det funkar/ser ut. Nån som har en bild i lager så man ser hur dom på Herptek hade tänkt med värmemattor?

2. Håller dom värme o luftfuktighet bra?

3. Andra bra/dåliga saker ni tycker är viktiga att nämna?


278
122
Snakedude69:

I think there a pretty good cage.. i like plastic cages.  There a little over priced,  plastic usually holds heat  and moister good.

 


163
34
Danne:

Snakedude69: yeh, I was thinking the same about plastic cages. Do you use Herptek yourself? I'd like to see some pictures on how the heating pad is placed. I can imagine the thermostat probe to be kinda mashed if you place it right under the tank.


309
239
Gogs:

Man lägger bara mattan under burken. Finns inte något speciellt fack eller så om det var det du undrade över. Herpteken är byggda i plast som ska tåla värmen från värmemattor. Plast isolerar rätt bra så vad gäller fukt och värme så är dom bra för att hålla det uppe.

Stora fördelen med dom är ju att de är lättstädade och enkla att skölja ur. Samt så väger de inte mycket och är staplingsbara.

Nackdelen (tycker jag) är att de inte är särskillt vackra och om man inte modifierar burkarna så är man låst till var de tycker att man ska ha belysningen. Sen är de även svindyra.

Ska man ha burkar för uppfödning så är nog herptek burkarna riktigt bra men vill man inreda ett snyggt terrarie till sina djur så skulle jag nog hellre försöka mig på att bygga något eget.


163
34
Danne:

Gogs: precis den informationen jag letade efter, tack ! Man får väl hitta på ett sätt att ha termostat-sensorn. Kanske inte så bra att lägga den under burken? Tycker dom svarta modellerna är snygga ^^ Och ja, detta lär blir en dyr affär är jag rädd...


278
122
Snakedude69:

no i have procages ... i put the heat mat  in the cage... and the bark or ground over the heat mat  i have a waterproof large heat mat.   I was going to buy  Herpteck but it was way too much money  new.  if you buy them used it probably better.


278
122
Snakedude69:

i have picks of my cages on my pics

 

 

ddr:

Termostatsensorn ska du väl ha i burken?  där du vill mäta temperaturen.


278
122
Snakedude69:

yes thats key! a good thermostat

 


269
60
Jonas:

du kan få bilder på mina 4 hp-terra (liknande herptek)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild