Träff för UHF:are

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

508
304
Jonas77:

UHF finns inte längre, och länge var det en döende förening. Människorna finns dock än, så jag föreslår ett "UHF"-party, eller träff, där gamla och nya Uppsalabor kan träffas igen.

Passar det in på dig?

Känner du Uppsalabor som har historia i föreningen eller som bara vill träffa de gamla?

Hör av er till mig.


17
1
gubbunge:

Skulle kunna vara kul.Jag har fortfarande kontakt med en del som var med på 90 talet.Tyvärr är det många från den tiden som flyttat från uppsala.Finns säkert många nya och äldre som skulle tycka det var kul om ngn orkar dra igång det igen.


Medlem i SHF
274
341
Jubari:

Jag är absolut på :) Låter som en toppenidé! 


953
1840
peter54:
Hur har det gått med den här idén?

17
1
gubbunge:
Inte en susning. Men iden är bra bara att ngn orkar dra igång det

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Vill bumpa tråden lite, verkar uppenbarligen som idén inte gick igenom. Tråkigt!

Varför förstår jag inte? Varför finns det ingen möjlighet för UHF att starta upp igen? Jag vet bra många som skulle vilja vara med, engagera sig och dyka upp på aktiviteter i föreningen kanske inte just i ledningen och ta tag i saker.. kanske där problemet ligger? Var inte med när UHF var som aktivast då jag var för ung så har inte så bra koll på vad som hände.

Idag har intresset i Uppsala området växt enormt kring hobbyn (Baserat på allt jag erfarat av att ha jobbat på HC sen start samt att jag är född och uppvuxen i Uppsalaområdet) Herperschoise ligger även beläget i Uppsala. Borde ju finnas något intresse??

508
304
Jonas77:
Det är lätt att prata om, och det är lätt att få ihop en styrelse; folk är jäkligt tända på ordförande och vice ordf-poster. Jag har själv sett alltför många år där jag och någon mer varit på plats (pga att vi ansvarat för lokalen) och sedan suttit ensamma med föreläsaren.

Det är inte en fråga om hur svårt det är att starta upp igen, det kan du göra på en fiskvart. Att ha en fungerande aktiv förening som kan se sina medlemmar i ögonen och säga "det är det här ni får för eran medlemsavgift till lokalföreningen", det är något annat.

Som mest har det varit drygt hundra lokala medlemmar, och även då var det inte så lätt.

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Ok då fattar jag de som att allting finns redo bara att de ligger på is och har gjort de i några år? Kruxet är att få betalande medlemmar och engagemang från de när ni väl drar igång en aktivitet?

Jag skulle lätt betala några hundra per år eller vad de kan tänkas kosta och vara med på aktiviteter för att hålla föreningen levande för hobbyn i vårat område.

Kan man inte starta en grupp på facebook eller så för UHF och se vilka som är villiga att vara med på detta vis? Tänkte många kanske inte har sett denna tråd.. Eller hur kan man gå vidare, eller är det bara lägga ner idéen helt? Trist isåfall

508
304
Jonas77:
Jag tror inte på föreningsaktiviteter längre. Du har en bättre idé när du nämner facebook. Trots att en förening är öppen för alla så finns det på något sätt något odefinerbart uteslutande med det. De som är med i föreningen och de som inte är det. Jag föreslår att man stödjer riksföreningen för hobbyns bästa, men startar en intressegrupp på facebook t.ex. På så sätt blir det en öppen samlingsplats för de som vill träffas och ha aktiviteter - utan de krav och regler som en ideell förening faktiskt kräver.

Funkar det bra så kan man ju börja fundera på om en förening är rimlig igen.

741
681
Binks:
Då jag själv är med i DHF kan jag säga att de är VÄLDIGT segdrivet att försöka få med folk i en förening och att få saker gjorda.
De finns några som jag brukar kalla "Järngänget" som nästan alltid är med på möten osv men de händer inte ofta att de är några fler än oss.

Man förstår ju att alla inte kan jämt och man har andra saker för sig på helger osv när det oftast är möten.

Om ni ska starta en förening igen så är mitt tips att hitta erat "Järngäng" som kan tänka sig att vara med och dra igång lite aktivitet.
Har ni bara de så har ni iaf något, sen kommer det svåra att få med fler som iaf vill betala avgiften och har ett intresse.

Det svåraste med att få med fler är just "varför ska jag vara med, allt står på nätet och man kan alltid skriva med folk på nätet".
Jag själv tycker det är roligt att träffas personligen och sitta och snacka.
Man får en helt annan kontakt, sen gör man ju saker tillsammans som Utflykter, Utställningar, resor osv
Sen får man ju även Snoken vilket är en jävla bra tidning.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild