Bioterrarium/ Bio-active substate

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Jag har länge velat göra om mina terrarier till bioterrarier, eller bio-active substrate som man också kan kalla det. På så sätt kan man skapa ett mer naturligt och självgående ekosystem, vilket också oftast är snyggare. 

Är det någon som har erfarenhet angående detta? Skulle vilja höra lite olika personers erfarenheter och synpunkter. tänker främst på subtropiskt klimat, men givetvis också regnskogsklimat. använder du dig av bio-active substrate vore det dessutom trevligt att få se bilder om möjligt! 

MVH

Smilla


11
3
Seth:
Fick du ordning på bioterrarierna? 
Jag själv är nyfiken på det till mina regnbågsboor.

544
424
Gibblo:
Instämmer med föregående talare, är också sugen på att göra på samma vis!

108
19
Lindstrom:
Får man fråga vad bio-active substrate`? :)

34
29
Olmen:
Lindstrom skrev:
Får man fråga vad bio-active substrate`? :)

 
Det är utrikiska och betyder något i stil med bioaktivt underlag. Vad det innebär kan jag tyvärr inte svara på.

2966
1645
Hoggaforfan:
Jord med massa städare (insekter) i. Google is your friend ;-)

903
509
Evanjeline:

www.reptileforums.co.uk/forums/planted-vivariums/659337-bio-active-substrates-how-why-21.html

Står det mesta man vill veta.


34
29
Olmen:
Jag är lite nyfiken på varför man använder en engelsk term. Finns det ingen svensk motsvarighet eller är den omöjlig att översätta?

125
182
Redfoottortoise:
Många sköldpaddsägare i USA använder sig av Eremitkrabbor som "städare" i sina terrarier, eftersom dom tydligen älskar exkrementer från just sköldpaddor ? Det är ett väldigt kontroversiellt ämne på grund av att krabborna måste vildfångas och enligt många "far illa" och uppfödning av Eremitkräftor i fångenskap är enligt många där nästan omöjligt... 

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Redfoottortoise skrev:
Många sköldpaddsägare i USA använder sig av Eremitkrabbor som "städare" i sina terrarier, eftersom dom tydligen älskar exkrementer från just sköldpaddor ? Det är ett väldigt kontroversiellt ämne på grund av att krabborna måste vildfångas och enligt många "far illa" och uppfödning av Eremitkräftor i fångenskap är enligt många där nästan omöjligt... 


Jasså? Visste inte att det var så svårt att hålla eremitkräftor? Är det samma i Sverige då? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild