Värme till leos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

80
2
Progrmor:

Värmer deras tank med en exoterra 16w desert matta och när jag känner på botten så känns det verkligen varmt, inte brännande men det är som ett svagt element suddigt förklarat. MEN min termometer visar bara 28 grader när mätaren ligger mot backen vid värmemattans del... Tror inte termometern är trasig då den är nyköpt. Hur ska jag få upp tempen egentligen?


343
119
Salig:

Jag har en värmelampa till min burk på 90x45x45 som ger en temp på 30grader i den varma delen. Jag har en repti glo 75w dagsljuslampa, och den ger en kall temp på 26 och en varm på 30. Kanske vore något?


Medlem i SHF
61
74
Joachimlofgren:

för att mäta bottenmaterialets temperatur bör du ha en ir-termometer. Att få rätt värde genom att lägga en termometer på materialet kommer troligtvis ej fungera. Kan bli bfr varmt och man får ha någon typ av termostat/dimmer till mattan.


155
39
kosinuss:

(för att mäta bottenmaterialets temperatur bör du ha en ir-termometer. Att få rätt värde genom att lägga en termometer på materialet kommer troligtvis ej fungera. Kan bli bfr varmt och man får ha någon typ av termostat/dimmer till mattan.)

Jo er fint med ir måler men da må jo emisjongraden stilles riktig. 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild