Kenyansk sandboa matvägrar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
AliceB:
Hej!
Jag tog emot en omplacering av en kenyansk sanboa för några månader sedan. Trots att jag följer alla tips å tricks från gamla ägaren så lyckas jag inte får henne att äta. Temperatur å luftfuktighet stämmer, hon har rätt mängd substrat å gömställen. Hon har ömsar 1 gång å även bajsat då hon fick mat innan hon kom till mig. Hon har inte heller börjat gå ner i vikt vad jag kan se. Jag börjar bli orolig. 
Någon som har något tips eller tricks så hon kan börja äta?

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

AliceB skrev:
Hej!
Jag tog emot en omplacering av en kenyansk sanboa för några månader sedan. Trots att jag följer alla tips å tricks från gamla ägaren så lyckas jag inte får henne att äta. Temperatur å luftfuktighet stämmer, hon har rätt mängd substrat å gömställen. Hon har ömsar 1 gång å även bajsat då hon fick mat innan hon kom till mig. Hon har inte heller börjat gå ner i vikt vad jag kan se. Jag börjar bli orolig. 
Någon som har något tips eller tricks så hon kan börja äta?

Hur mäter du temperaturerna? Så länge ormen inte tappar vikt i  rusande fart så är det inte värt att få panik. Kan också vara en omställningsfråga? 

Håller du den på ett likvärdigt sätt som förra ägaren eller annorlunda (typ rack vs. naturalistiskt vivarium)

Mvh
Niklas

2
0
AliceB:
NellyNiklas skrev:

Hur mäter du temperaturerna? Så länge ormen inte tappar vikt i  rusande fart så är det inte värt att få panik. Kan också vara en omställningsfråga? 

Håller du den på ett likvärdigt sätt som förra ägaren eller annorlunda (typ rack vs. naturalistiskt vivarium)

Mvh
Niklas

Jag har 2 termometrar i terrariet. En på kalla sidan å en på varma. Hon bor på samma sätt fast i större terrarium

5898
4525
Tropfrog:
Om du inte har redan, skaffa en IR termometer. Det är ett billigt sätt att dubbelkolla temperaturerna.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

AliceB skrev:

Jag har 2 termometrar i terrariet. En på kalla sidan å en på varma. Hon bor på samma sätt fast i större terrarium

Termometern på varma sidan. Vart är den placerad i förhållande till exempelvis värmelampor och dylikt?

Finns det en specifik solplats i terrariet? 

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild