Stockholmsmässan 2025-09-27

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
14
luftplantor_online:
Förr om åren brukade det alltid vara en njutning – och en spännande stund – att läsa om vad folk fått med sig från våra mässor. Tycker det är lite ont om sånt nu för tiden.

Så nu undrar jag: Vad fick du med dig från dagens Stockholmsmässa? Höjdpunkter, reflektioner, besvikelser?

Bildbomba gärna :)

33
36
LeafGecks:
Jag fick med mig en påse med råttor, 2 block med mossa, 2 super gulliga virkade grodor, 2 plast lådor och 2 stycken C.Elegans slings! 

Jag kom dit ca 12:00-ish och var lite besviken på att det inte gick att hitta några hoppstjärtar. Tyckte även att det var väldigt många konstiga prylar som såldes, typ Stitch gosedjur(??), nightmare before Christmas väskor och 5 bord om inte mer, fulla med 3D printade CinderWings drakar.

Men det var otroligt kul att se alla reptiler och kryp som vanligt! Tror jag spenderade 3 timmar där :D 

1028453_jeqpeibjvdpaaszsxrdn.jpg

205
243
Imori:
Förutom alla trevliga människor och färgglada frisyrer så var den absoluta höjdpunkten att det fanns Cyclura cornuta-ungar att tinga för en väldigt rimlig peng.
Drömmen om Noshornsleguan lever! :D

Precis som LeafGecks var jag lite besviken på bristen på hoppstjärtar. Det är som att gå på McDonalds och leksakerna till Happy Meal är slut... det är ju inte därför man går dit men, ja, liksom vaf×n!

Fick - utöver en pånyttfödd dröm och en besvikelse - tropiska gråsuggor, redrunners samt frysta, skånska råttor och möss med mig hem.

Att se gladaste Bella från Herpers Choise stå och hjälpa till/sälja vid ett av borden var grädden på moset. En fantastisk mässa!

Medlem i SHF
12
4
Mexotic:
fick hem en phelsuma standingi hane för ett avels projekt och en liten ceratophrys ornata plus några gråsuggor
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild