Någon som håller Europeiska orm arter ute i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
1
0
Emmet11:
Hej!

Finns det någon som håller europeiska orm arter ute i sin trädgård i Sverige?

Jag har sett många bra videos där folk gör det i England och Tyskland men undrar om det skulle funka i Sverige. Det går nog bra under sommar/höst men kanske för kallt under vinter. Har sett att de hemmbyggd enclosures i England och Tyskland har djupt substrat och plasthink grävt djupt fullt med olika pinnar/stenar så ormarna kan dvala nere där det är varmare.

Skulle vara roligt att höra om någon har erfarenhet av detta.

Mvh/
Emmet

Medlem i SHF
303
670
viper66:
Jag har några ute burar. Vissa dvalar ute och vissa tas in för en mer kontrollerad dvalning. 

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Om det är reptiler som lever under samma eller väldigt snarlika omständigheter och väderförhållande som vi har i Sverige, så tror jag säkert ett de skulle klara sig året runt, så länge su erbjuder lämpliga övervintrings miljöer eller "hibernacularium" (jag tror de heter så, eller något liknande).

Uteburar kommer bli nästa stora grej inom hobbyn tror jag. 

Uteburar är för övrigt extremt vanligt i Australien vilket är alltid kul att se. 

Mvh
Niklas

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:
viper66 skrev:
Jag har några ute burar. Vissa dvalar ute och vissa tas in för en mer kontrollerad dvalning. 

Jag skulle gärna vilja se lite foton på dina uteburar! Låter spännande!

Medlem i SHF
303
670
viper66:
Inte ett dugg spännande. Tänk dig en vanlig kaninbur utan hus. Med inredning anpassat för reptiler. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild