Vetrinär Umeå?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Bong:
Hej, tänkte bara kolla vad den bästa veterinären är i Umeåtrakten, har en 5 årig frisk skäggagam men jag vill veta vart jag bör vända mig ifall det händer henne något! Tack på förhand 

16
10
Raven:
Närmsta reptilveterinär är nånstans i Sundsvalls-trakten skulle jag tro. Distriktsveterinärerna i Vännäs är väldigt tillmötesgående, men ingen där har någon direkt kunskap om reptiler, utan de rådfrågar då andra veterinärstationer i andra delar av landet. 

FirstVet har nån reptilveterinär, men det är ju endast via videosamtal. Skulle det behövas medicin eller annat måste hon skicka remiss till en "vanlig" veterinär så de kan skriva ut ett recept.

Rent generellt är det med andra ord väldigt snålt med reptilveterinärer i norra delen av Sverige, tyvärr.

226
362
MartinJ:
Djursjukhuset Gammelstad (Luleå) har minst en veterinär som är ormkunnig, det kan hända att hen även kan ödlor. Jag skulle rekommendera att ringa dit och fråga. Blev väldigt bra och kunnigt bemött där!
Tyvärr tror jag det är det närmsta du hittar. När jag kollade runt senast hittade jag ingen i Sundsvallstrakten, men det var å andra sidan ett tag sedan. Distriktsveterinären i Vännäs kunde för två år sedan inte hjälpa till med orm tyvärr, men då det verkar vara väldigt beroende på vilka veterinärer som jobbar för stunden är det alltid värt att ringa och fråga. Lycka till!

13
24
Kaprosuchus:

Njurundas Veterinärklinik kan reptiler, har ingen personlig erfarenhet av dem men jag har hört att de är duktiga. Här finns mer information: www.njurunda-vet.com/exokliniken

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild