Brazilian rainbow boa baby. Picky feeder tips.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

278
122
Snakedude69:

ska prova over helgen....


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Bor de båda ormarna tillsammans? i så fall skulle det kunna vara så att den som inte äter är stressad pågrund av den andres närvaro. I så fall kan du börja med att separera dem så att den får lite lugn och ro. Försök med matningen när det är mörkt och (Om du matar med dött) värm upp maten riktigt ordentligt under varmt vatten precis innan du försöker ge den till regnbågen. Det brukar trigga igång många.

Matar du i eller utanför terrariet?


278
122
Snakedude69:

no there babies..... in a plastic tubs at the moment they are held seperate, i hold all my snakes seperate. 

 

i have tried putting the food infront of it,    cutting the head open,    leaving it in the tube over night,  putting it in a smaller cup with just the food overnight.. nothing so far works.


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

But have you tried to heat the food up under hot water and feed at night?


278
122
Snakedude69:

i always feed at night... and  heat them up with hot water.. or a heat lamp. 


741
681
Binks:

Hur har de gått? Jag har varit med om 3 olika ormar som varit si och så med att äta.

Den första var min andra hortulanus som var juvenil och tvärvägrade och tyvärr dog, enligt tidigare ägaren så åt den utan problem men jag vete fan.

 

Nästa var den störta hortulanusen som var mer tveksam och åt endast om maten var väldigt varm. Hon är lite krånglig nu igen men äter ibland men de kan vara för hon är gravid, återstår att se.

 

Sen är det hort hanen jag haft i ett halvår som inte ville äta när han kom. Han var inte alls intresserad. La då en kyckling eller råtta på hans låda som han gömmer sig i, med huvudet över enda in och utgången, och sen en låda över de så inte någon annan skulle äta den. Senare när det var släckt så såg jag han dra ner maten och började då äta efter de.

 

Jag har mina 3 ihop i samma terrarium och det funkar fint. Ibland pressar de ner sig i samma låda och ibland helt på varsitt håll i terrariet.


278
122
Snakedude69:

Its going ok.... one is eating frozen... but it strikes and wraps around  and drops the food.  i have to do this like 4 times before it eats.   but its starting to get better.

 

the other is still picky but eats sometimes....  but very  Pinky. maybe every other or 3 week

 


278
122
Snakedude69:

Thanks for asking BTW

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild