Checklista/skötselschema

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

270
80
Mjos:

Någon som använder sig av checklistor till djuren? Alltså där man bockar av när de fått mat etc. Hur ser din ut i så fall? Tänkte göra en och vill få lite tips om smarta upplägg och annat man skulle kunna ta med.


429
254
JACLAR123:

Jag sköter om reptilerna på tisdagar och lördagar! :)

Trädlevande ödlor sprejar jag varje dag :)  Och kolar om de mår bra, men tar aldrig upp dem eller nåt!

Jag kollar om de ömsar och beter sig vanligt! :)

På tisdag..

Byter cdg

Byter vatten

Sprejar

Plockar bort bajs

Sprejar fuktboxen

Ger syrsor och mjölmask

På lördag..

 

Gör samma sak men städar hos fodret och hos reptilerna, som har husshålls papper :)


242
29
Blues:

Spreyar var dag då ödlorna dricker från växterna o tar bort avförning.

Byter cgd var annan dag.

Flugor o dubia var terdje dag.

Pangea cgd en ggr i veckan.

Stor städning o ansning av växter en ggr i månaden.


31
1
RobinF:

Jag har ingen checklista men för journal över alla djur där jag skriver när nånting har hänt, mat, städ,öms etc t.ex. 11/23-13 påbörjad öms

                           16/23-13 Avslutad öms, ny mossa i fuktlådan, åt en popcorn


270
80
Mjos:

Tackar för tipsen.. Ska se om jag får ihop någon lista eller kanske en journal :)


163
34
Danne:

Alla mina KPs har sina egna kort där jag skriver ömsningar, matningar osv. Man kan också använda sig av appar och Internetsidor, men jag tycker mer om den hederliga "papper-och-penna"-metoden (:

Ganska typisk "design": två spalter - en där jag skriver datum och en där jag skriver t.ex. öms. Inget fancy direkt ^.^

 


242
29
Blues:

Dokumentation om ömsning,uppvaktning,skader etc görs löpande så man kan kolla att allt är ok.

 


270
80
Mjos:

App? Vad är det för en app? Nu blev jag nyfiken :)


229
124
CJBReptiles:

Reptile scan använder jag och det fungerar utmärkt. Kostar drygt 150 kr och pro varianten kostar typ 20 kr i månaden eller runt 1200 som en engångs summa. Riktigt bra app!


163
34
Danne:

"Reptile Scan" från LP Racks. Finns för iPhone. Aldrig provat den, så jag är också nyfiken (:

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild