Tacksam för parningstips! Kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
1
Empan:

Hej! ja försöker para min normala hona med en 08 spider hane som sägs vara en proven breeder ja fått låna av en vän

har haft dom ihop vid flera tillfällen nu.. men ingenting händer..

så ja frågar här!
vad gör ja för fel? eller är dom bara trögstartade?

Tacksam för all hjälp ja kan få
Dom går tillsammans nu i honans terrarium


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Kanske lite för tidigt ännu? Är ju vinter fortfarande. :)


9
1
Empan:

Överallt där ja läst så st¨år det att folk sätter ihop sina KP's i sen december


107
96
jimmyA:

lite mer info om honan tack :) vikt å ålder ? 

har du haft nån sänkning i tempen?


9
1
Empan:

Ingen aning om honans ålder då ja räddade henne från ett misär hem

hon är rejält stor å kraftig

Ska testa å väga henne se vad hon väger. kolla mitt galleri under "Zhionah" så ser du hur stor hon är.


107
96
jimmyA:

är hon en -11/-12 så kan hon behöva ett år till innan hon är redo :) eller att hon har haft det tufft innan du tog hand om henne , kan ju vara så att hon behöver ett till år innan hon är redo för ägg.

jag tror ialf att det är honan det hänger på " min gissning" rent spontant


9
1
Empan:

Vägde honan precis hon väger 2288g

 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Behöver mer info att gå på om jag/vi ska kunna ge ett korrektare svar, flera faktorer som spelar in när man ska avla på pytonormar :)

Som jimmyA frågade, har du någon temperatursänkning eller någon form av ändrad dygnsrytm hos ormarna? Några individer kan behöva något år på sig även efter dom "ska" vara könsmogna, men något som är viktigt är att man följer ett någorlunda schema i dygnsrytmen över året & gör lika år efter år, det fungerar i vissa fall bra utan att göra någonting men enligt min och många andras erfarenheter krävs någon form av variation av dygnsrytmen/klimatet för en lyckad parning.

Temperatur spelar också in :)

Gäller att testa sig fram vad som funkar för dina individer, dom kanske helt enkelt inte matchar varandra :) sånt händer även den snyggaste pyton...


9
1
Empan:

Ja har bara stängt av värmemattan å haft det helt släckt i några månader

Men nu är det påsatt igen å så.

25.6 på det svala och 31.4 där värmemattan ligger ovanför värmemattan finns en Hot spot lampa som gör det väldigt varmt i terrariet. har bara den på tidigt på dagen. senare stänger ja av den.

 


94
57
Wolhardt:

Du kan spreja lite extra vatten

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild