Blanda olika pinnar ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

1275
1724
Falk:

Jag skulle inte heller blanda arter


77
1
MrC:

Ursäckta det var inte meningen att va dum förlåt mig


19
7
kbiker:

Nä, det finns inte några dumma frågor.

Dessutom finns det många som inte vågar ställa de frågor som ev. kan verka dumma.

Då får dom ju svar utan att blotta sin egen okunskap. Och även den dummaste iden kan

vara fröet till en lösning som ingen ens vågar tänka på. Och för att krångla till den ursprungliga

frågan då.

I just detta fallet så verkar den ena arten vara strikt partenogenetisk medan den andra arten ägnar

sig åt sexuell reproduktion, kan det ändå bli hybrider ?


1275
1724
Falk:

Lever dom sida vid sida i naturen så ok, men inte annars.


77
1
MrC:

Jag skulle nog inte chansa men skulle det bli hybrider så kan man ju mata upp dom till någon ödla eller så


19
7
kbiker:

Nu är det ju inte mitt mål att skapa hybrider, men jag frågar för att jag tycker det är intressant.

Vi har både kameleonter och bönsyrsor som kan roa sig med överblivna pinnar om det skulle bli

nödvändigt :) Att blanda flera arter är ju inte något mål jag har, det var bara en fundering i händelse av

platsbrist, jag har andra arter som inte är närbesläkade om det blir nödvändig vid något tillfälle.


9
2
ananastjuven:

jag har frågat runt på flera olika stället och fått svaret att det inte är några problem bara man har tillräckligt med plats och mat 


1275
1724
Falk:

Man ska alltid göra det som är bäst för djuret. Har man platsbrist, synd sånt men då får man stå över att skaffa sej fler djur.


77
1
MrC:

Platsbrist är en prioterings fråga pinnar behöver inga jätte tankar


19
7
kbiker:

Precis, det handlar om prioritering, har man platsbrist så ordnar man mer plats :)

Men ursprungliga frågan var ju om man kan ha olika pinnar tillsammans eller om det

blir någon sorts konflikter mellan olika arter eller om dom inte kan samexistera i samma

terrarium. Typiskt för forum är att det alltid uppstår sidospår till ursprungliga ämmnet vilket

kan vara mycket intressant och lärorikt då det dyker upp saker man inte tänkt på, kul :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild