Reptiler i akvarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
625
Temla:

Är nyfiken på vad ni tycker om att hålla reptiler i akvarium för själv är jag absolut emot det pga att det inte blir någon luftcirkulation med bara en öppning i taket. Jag läser på så många ställen om personer som använder akvarium till sina reptiler och undrar hur dom/ni får det att fungera utan att borra extra hål i glaset. Hur blir egentligen luften i ett akvarium utan cirkulation och kanske en värmelampa på det?  

Vill gärna veta för eventuellt kan jag omvärdera det hela om ni kan övertyga mej om motsatsen. :)  Och helst inte bara med "mina djur verkar må bra" utan mer vetenskapliga fakta om hur luft cirkulerar och vad som händer med cirkulationen när man bara har ett lufthål i taket. Jag har fått lära mej att för att cirkulation ska kunna uppstå ska det vara hål på motsatta sidor av varandra och helst på olika nivåer. 

 


424
32
samthe0ne:

tycker inte heller att det fungerar så bra: fick ta över en skäggagam från en familj som jag känner och de hade haft honom i ett för litet akvarie, utan bakgrund och allt. Dels så blev det ju som så att värmen steg upp till den nivå jag vanligtvis sover på (har loftsäng) och dels så rusade han omkring, skitade ner sitt vatten och försökte klättra på glaset med efterföljande ljud. Det fungerade helt enkelt inte.


55
1
JLundgren:

Det går att köra akvarium om man har en liten fläkt som får luften att cirkulera, annars funkar det kasst! :)

 


379
399
Mr_B:

eller om det är ett fult akvarium så tippar man det med fram eller bakrutan nedåt o limmar dit glas ventilation o lister o dit med ett par rutor limma fast en keramisk sockel så borde det duga ganska bra som terrarium.

Men o bara ha det med öppen topp tror jag inte alls på 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild