Skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
0
linus11111:

Hej har en skäggagam som äter dåligt tips på hur man får honom att äta klokt har rätt lampor och temperatur det är en hane som är cirka 8 månader men han är inte mer än 16-17 cm


150
90
HameFall:

Har du provat flera olika foder? gäller det både grönsaker och insekter?


75
8
Zicki:

Hur länge har han ätit dåligt? Kan bero på att han vill dvala snart... Ger du han syrsor, mjölmask/zophobas? :)


13
0
linus11111:

hej han har ätit dligt i en månad typ han får blandat främst kackerlackor och sen varierar jag med syrsor mask zoophobas och sallad det pudras också :) men jag tycker att han är liten för att vara så gammal 


424
32
samthe0ne:

ge honom grönsaker också, de är inte rena köttätare


13
0
linus11111:

jag ger honom grönsaker också


13
0
linus11111:

ja jag är hundra på att det är en hane. men nu på senaste har han börjat äta dåligt han åt som en häst fram til för en månad sen här är en bild 


1159
625
Temla:

Är han pigg eller börjar han bli tröttare på dagarna och vill sova tidigare? Isåfall förbereder han sej för dvala. 

Får han i sig vätska ordentligt? Det finns en liten risk när dom är små att dom blir uttorkade om man har mycket varmt under sollampan. Uttorkning kan påverka aptiten och allmäntillståndet. 

Att han är liten kan bero på att han liten till växten helt enkelt. Jag har en fullvuxen skäggis hane och han är jätteliten även fast han äter massor och är pigg och frisk i övrigt. Alla har växt ifrån honom. skratt Men som redan sagts.. dom växer i perioder i den åldern. :) 

Jag tycker han ser mycket yngre ut än 8 månader. Är du säker på åldern? 


276
118
Maqea:

Vår skäggis var av den mindre sorten när han var liten. Han såg inte alls ut som om han var 6 månader när vi fick honom men så snart han fick ett eget terrarium satte han igång att växa som tusan. Nu är han drygt ett år och 55 cm. Kanske din kompis behöver ett eget terra också?

Chlamy och Temla är Skäggagamsexperter så så lyssna på dem =)


1159
625
Temla:

Jösses Maqea!!! Kalla mej inte för expert för allt smör i Småland! haha  Det är jag absolut inte. Har bara lärt mej ett och annat och fått en aning erfarenhet under tidens gång eftersom jag haft hand om en hög med både små och stora skäggisar en tid. Dom knepigare frågorna går jag bet på fortfarande. :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild