Vilken ödla ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

273
3
117:

Hejsan 

Tänkte skaffa en ödla och vet inte riktigt vilken så jag ville ha lite hjälp, det uppskattas 

Det ska vara en gecko (inte leopard, takay eller ögonfransgecko, inget illa menat)

Vilken skulle du rekommendera och varför ? =) 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Vill du ha en marklevande gecko, eller en trädlevande?


273
3
117:

Marklevande, jag vill ha en gecko som liknar australiengecko, australiensk tjocksvans gecko eller liknande, sedan vet jag inte priset på dem eller hur pass vanliga dem är då det är första gången jag intresserar mig av en gecko 

Mvh Dragon


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Det finns ju ett par i nephururus släktet som kanske skulle vara intressant. T.ex. N.milii eller N.Levis.


273
3
117:

Tack för tipsen gillar nephururus levis extra mycket tror nog det blir en sån, vad ligger priset för ett par, är dem vanlig, är det stor chans att det kommer såna till expo syd ? vad är det svenska namnet för dem och finns det ett faktablad för dem ? 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Det finns ett faktablad om dem :)
Vad gäller svenska namnet på dem så är det lite blandat vad folk kallar dem. Vissa säger australiengecko, medans vissa säger tjocksvansgecko (som enligt mig är en helt annan gecko H.caudicintus)

Priset har jag inte superkoll på, men det är nog inte jättemycket dyrare än en leopardgecko, och de brukar finnas på en hel del mässor vad jag vet.

 


273
3
117:

Tack så mycket =D

P.s tack för youtube funktionen 

Mvh Dragon


8
0
molly_leo:

daggeckos dom är cola och klätrar mycket


150
13
Hillmans:

hejsan! har du fått tag på någon rolig ödla än?


273
3
117:

Japp, blev ett par leopard iaf ;)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild