vad kan detta vara för skalbagge???!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

234
1
tinagustafsson:

jag hittade denna skalbagge i terrariumet, vart kan de ha kommit ifrån, ända insekterna vi ger är syrsor, gräshoppor, zohobas och kackerlackor och vandrandre pinnar!

Känns jätte läskigt att den bara kom fram frrån ingenstans den är ju liksom stor :O

Mvh Tina


234
1
tinagustafsson:


316
283
panterophis:

det där är en zophobasbagge


67
3
donnie87:

Kan det inte vara en zophobaslarv som har utvecklats och blivit en bagge? Mina mjölmaskar gör det ibland...


75
8
Zicki:

Det är en zophobasbagge.. Om zophobaslarven inte blivit blivit uppäten så förpuppar dem sig, om dem är i det stadiet, och blir dessa skalbaggar. :) 


234
1
tinagustafsson:

okej fy då :P men de var iaf inte läskigare än så :P Men grejjen är ju att när han har fått zohobas så har han haft dem i en matskål och då har tagit varenda en, men uppenbarligen så måste någon väl ha ramlat ner.. :p


234
1
tinagustafsson:

men då kan min kameleont äta den då? :P


234
1
tinagustafsson:

jag trodde först att den kom med en benjamin ficus vi köpte för några veckor sen, men då är det en zophobas då :P


47
3
Larscha:

De flesta djur tycker att zophobasbaggen smakar illa och rör dom inte. Inte ens mina varaner rör dem - och de är som gäddor med ben. De enda djur jag haft som ätit såna är skäggagmer men utan nån större entusiasm. Baggarna är rätt snabba med att para sig också. Jag hittar små zophobaslarver i substratet titt som tätt.


234
1
tinagustafsson:

men det skadar inte att testa? :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild