Terrarium/akvarium storlek... vad kan passa i?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

352
269
Animallover_1984:

Hej!

Har lite funderingar på att eventuellt skaffa något kul "kryp" av typen. groda, padda, salamander eller dylikt. 

Har två mindre akvarium med måtten 60x31x35 cm (ca 65 liter) och 50x30x30 cm (ca 45 liter) "över" och har sett en annons på ett litet terrarium på 30x30x30 cm som jag funderar på att köpa... men nu till funderingarna.

Finns det något kul som skulle kunna passa i något av de olika "burkarna" naturligtvis vill jag ju inte trycka in något djur i ett för litet hem. 

Vill inte ha spindlar eller skorpioner etc. så tipsa inte om sånt (fobi... ryser...).

Ska skaffa jättelandsnäckor och har redan stora klogrodor så dessa går bort kan man säga :-) Har haft olika salamandrar under mitt liv men vet inte riktigt vad jag vill ha nu (tyvärr många år sedan sista avled men de var underbara husdjur under mååånga år)... så tipsa...

Lite djur som jag varit nyfiken på under lång tid är ex. följande (men de kanske behöver mycket större plats?):

- Horngroda "pacman"

- Eldbukssalamander (kinesisk, c. orientalis) - hade det tidigare (för mååånga år sedan), superhärliga djur men de bodde väldigt litet då jag inte var så insatt i hur stort de ska ha enligt L80. 

- Klockgroda 

 

Mvh/Animallover_1984

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild