Sjukdommar från Herptiler

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

276
118
Maqea:

Hej Hopp!

Jag funderar på vilka sjukdommar vi människor kan få från våra herptiler, både vanliga och ovanliga. Salmonella vet jag men vad finns det mer?


1662
779
fluffis:

Stelkrampsbakterien kan man få om man får ett sår eller pillar med jord. Jag var hos läkaren igår och frågade om jag borde ha skydd mot stelkramp. Läkaren frågade om jag brukar påta mycket i jord. Jag svarade "ibland men sen har jag ett tjugotal ormar också" varpå han sa "jag ska gå och se om jag kan ordna en spruta direkt" och gick iväg :)


309
239
Gogs:

"fisk tuberkulos" åkte jag på för en herrans massa år sen. Stora variga bölder längs hela högerarmen blev det. Efterkontroller var jag aldrig på dock. Fick bara lite piller att knapra i mig. Vilket är en rätt kul historia i sig...

Fick piller utskrivet av läkaren och gick ner till apoteket här på byn. Fick massa konstiga blickar på mig av alla som arbetade där och när jag kom hem insåg jag varför. På burken med tabletterna jag nu skulle käka stod det med STORA bokstäver: "Mot klamydia".


276
118
Maqea:

Gogs - Hehe. Du skulle gått med armen bar då hande de verkligen undrat vad du hållit på med.


Vet ni någon som fått smärtor av reptiler? Ja förutom bett eller pisk eller så förståss =D. Jag tänkte på smärta i kroppen och magen. Min dotter är sjuk och läkarna hitttar inte felet. Jag ville bara höra mig för om det kan ha varit vår Skäggis som smittat henne med nått. Jag tror inte på det egentligen men jag vill bara kolla upp alla möjliga och omöjliga orsaker till dotterns sjukdom.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild