Akryl eller liknande.....

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
0
Schelander:

tjena! 

jag undrar om någon har erfarenhet av att jobba med akryl eller något liknande?

skulle behöva limma några bitar och undrar vilken typ av lim som funkar, akvariesilikon har jag hört inte fäster på akryl och plast!? 

Sen undrar jag om någon har koll på var man kan köpa finmaskigt nät typ som det som sitter i ET topparna?


424
32
samthe0ne:

www.skapamer.se hittar du nätet på, Akryl vet jag tyvärr inget om, men jag gjorde mina bakgrunder i golvfrigolit (tätt och bra att skära i) och lade sedan på bruk och akrylfärg över det


230
22
Nooon:

Personligen tycker jag att akryl är besvärligt och inte så ändamålsenligt. Det blir repigt och är svårt att limma. Det finns nog något lim... men vad ska du göra med akrylen? Det finns plexi som är både dyrare och lättare att forma.


57
0
Linder2000:

Ska du limma akryl behöver du akryllim, som härdar med UV-lampa, för att det ska hålla.

 

Akrylen är en hårdplast som är repkänslig och gulnar med tiden

polycarbonat är en mjukare plast, liknar PET-flaska, går att kallbocka men är svår att limma.

Ska du limma måste du rugga upp ytan, köra med primer och lime med 2k lim för att det ska hålla.

 

 

ska du andå använda "plexi" så skulle jag rekomendera att använda lite tjockare akryl och skruva ihop.

går jätte bra att gänga akrylen.


16
0
Schelander:

Tackar för svar men hoppar tanken å kör glas rätt igenom bygget! :-)

 


77
1
MrC:

Det är vansinigt dyrt med plexi många gånger dyrare en glas och ytorna man limmar måste vara helt släta.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild