Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
RepLover:

Hejsan! Jag heter Christoffer och jag har ett litet problem. Idag skaffade jag två nya sköldpaddor. Jag har redan en som heter Skalman. Idag fick jag reda på att han är en hona. Dom två nya sköldpaddorna är två hanar som jag trodde. Den ena har en lång vikt svans med pucklar på övre skal. Den andra är slät som min andra sköldpadda (Skalman). Den med pucklar som jag tror är en hane uppvaktade den andre nya sköldpaddan. Jag läste att uppvaktningen kan ta upp till 6-7 veckor. Jag tror att sköldpaddor blir könsmogna när dom är 11-12 år. Men tydligen så försökte hanen para sig. Snälla hjälp mig, jag är ny på parning/uppvaktning. Man ska tydligen separera hanen och honan efter uppvaktningen annars så kan honan avlida av stress. Jag fick dom 2013-11-10. OBS! Sköldpaddorna är (Ryska stäpp sköldpaddor)


593
551
Redfoot:

Svårt att svara på frågor där frågeställaren tror en massa. Lägg in bilder på djurens undersida där svansen syns ordentligt, så blir det en utgångspunkt att rekommendera ifrån. Fram till dess så separerar du djuren så att inga skador uppstår. Om det är ryssar så ska dom dvalas nu, är dom dvalade tidigare?.


3
0
RepLover:

(chlamy) Skalman är bara 5 tror jag. Dom andra två är  7 eller 8. Ja jag har dom tillsammans.

(Redfoot) Jo jag är rädd för att jag måste flytta dom. Skalman har dvalat ett par gånger. Dom andra har inte dvalat nån gång.

 

 


3
0
RepLover:

chlamy. Jag får helt enkelt sära på dom. Tack så mycket för ditt svar. Hjälper mig mycket.


14
2
ryssar:

Hemma hos oss bor massa sköldpaddor, varav flertalet ryska stäppsköldpaddor. Vill du ha tips och råd så är du välkommen att kontakta mig på mail, det är lättare.

Min mailadress är jenny.holmberg@live.se

Våran hemsida är www.skoldpadda.n.nu

mvh jenny

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild