Bifoga bilder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
3
donnie87:

Hej!

Jag försökte bifoga en bild i ett inlägg här på sidan, men det gick inte. Istället blev det ett helt tomt inlägg och när jag försökte ta bort det gick inte det heller - ingenting händer. Jag vet inte om det har med webläsaren att göra. Jag har testat med både Safari och Chrome...

Någon som vet vad felet är?


340
91
Copa:

Hade också det problemet i bildtävlingen. Valde redigera inlägg och la till bilden igen så gick det


67
3
donnie87:

Jag testade det också, dock utan framgång... Nu verkar jag inte kunna redigera eller ta bort inlägget, så nu är det bara en tom ruta som jag inte kan göra något åt -.-


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Hej, Vet att en del har problem med att infoga bilder i trådar. Filuppladdning/bilduppladdning är ett litet snurrigt kapitel rent tekniskt sätt.

Det kan bero delvis på själva bilden(Storlek, filtillägg, bilddata), webbläsaren man använder, eller t.o.m. vilka plugins man har i webbläsaren.

I vissa fall när man använder Chrome, så laddas inte flash korrekt, vilket gör att bilden inte laddas upp. Laddar man om sidan så kan det fungera. Det är alltså lite slumpmässigt när detta felet inträffar.

Använder man Internet Explorer, så beror det väldigt mycket på vilka plugins man använder, t.ex. flash och silverlight.

Av det jag fått in, så är det vanligaste problemet just med Chrome. Så prova att ladda om sidan, och pröva igen. När det fungerar ska du kunna se bilden infogas i texten som du skriver. Om det inte går att lösa, så kan du maila bilden och få den infogad manuellt utav mig.

En klen tröst är att många utav bilduppladdningsbuggarna kommer att vara lösta till nästa uppdatering.


67
3
donnie87:

Så, nu funkade det ju :) Det var inte problem idag...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild