Leopardgecko hjälp.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
emilhallberg:

Hej har försökt hitta fakta men gör det inte någonstans. Jag har en leopardgecko  och undrar om man kan ha en annan art av gecko tillsammans med leopardgeckon i samma terrarium? :)


36
8
mmillann:

Nej leopardgeckos är ensamlevande djur, sätt dom bara tillsammans vid parning och inte alls blanda arter!. Låt dom inte gå på sand, de e dåligt ha en torv och sandblandning som du blamdar 50/50 de blir bäst. Låt inte din leopardgecko leva på maskar mata med kackerlackor och ibland andra saker. Säger detta grundläggande eftersom så många missköter sina djur.


2
0
emilhallberg:

Okej då vet jag Tack så mycket jag matar med kackerlackor :)


1159
625
Temla:

Egentligen ska dom ju inte ha löst bottenmaterial alls, om vi ska vara petiga (grundläggande). I deras naturliga miljö lever dom på hårt underlag som hårt packad jord och stora stenar/klippor. :)


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Jag har funderat på det där ned bottensubstrat och hur nan ska få till det så hårdpackat liksom? Kanske finbs nån slags lera men vill inte ha det svart som jord.....såg på Youtube för länge sen en kille som gjort det jättefint med nån ljus lera till sin gecko. Och lite ruffigare, grusigt liksom! Nån som känner igen det? 


230
22
Nooon:

Jag har varit litegrann på tyska forum för att få reda på hur de gör. de använder någon sorts "Lehmpulver" (lerpulver) som de blandar med vatten... och sand tror jag det var... och häller i terrariet och sedan låter torka. Någon använde lera från trädgården. Jag vågade aldrig prova - tänk vilken propp något sånt skulle bli i tarmarna! ... men så gör de där. Kanske de använder andra substrat också... men "Lehmpulver" var rätt välkänt.
Hos oss håller jag och min lilla sandätare oss till sten, rötter och fasadplattor.


68
66
aajje:

Angående sand/lera så kan jag tipsa om zoomeds excavator, har den till mina skäggisar och det stelnar rätt bra men går ändå att gräva i, sen kan man även forma grottor mm :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild