Spam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5965
4582
Tropfrog:
Terrariumhaha skrev:
Och om inte det går så går det väl ändå att ta bort spam trådarna som fort de skapas

Jag antar att det är en fråga om resurser. Forumet drivs av entusiaster på fritiden. Ibland har man annat att göra än att bevaka forumet för att ta bort spammare så fort de kommer in. Typ jobb, familj, sina egna terrarium etc.

Jag tror dock att det går att förbättra. Att ge fler medlemmar admin rättigheter skulle nog hjälpa.

Mvh
Magnus 

111
107
testudo_H:
Ja det kan ju räcka att nån raderar dessa spammare.

Medlem i SHF
128
94
Da_wall:

Om det går att ordna så det bara går att skapa 2 trådar per dag.  så slipper vi även spamm från oseriösa personer !  

Inte många som behöver skapa mer än 1 -2 olika trådar per dag !

34
0
Terrariumhaha:
Da_wall skrev:
Om det går att ordna så det bara går att skapa 2 trådar per dag.  så slipper vi även spamm från oseriösa personer !  

Inte många som behöver skapa mer än 1 -2 olika trådar per dag !

Det var ett väldigt bra förslag

5965
4582
Tropfrog:
Jag vet inte mycket om IT grejor. Men vad jag förstår så är terrariedjur en självutvecklad plattform. Jag antar då att nya regler som typ begränsat antal poster per dag inte är en standard feature,  utan behöver programmeras. Jag håller med om att det är en bra lösning, men undrar över hur många timmar som krävs för att göra det möjligt.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
128
94
Da_wall:

Tropfrog skrev:
Jag vet inte mycket om IT grejor. Men vad jag förstår så är terrariedjur en självutvecklad plattform. Jag antar då att nya regler som typ begränsat antal poster per dag inte är en standard feature,  utan behöver programmeras. Jag håller med om att det är en bra lösning, men undrar över hur många timmar som krävs för att göra det möjligt.

Mvh
Magnus 

Dom har ju redan nu att du endast kan ha 5 aktiva annonser i köp och sälj ! så det borde gå att ordna så det endast går att lägga upp 1 eller 2 olika trådar per dag.  

sen om det tar någon timme hit och dit. Får ta den tid det tar att lösa det även om det dröjer ett tag ! Men i längden så kommer dom tjäna in tiden på att slippa radera konton / inlägg genom att begränsa det !

Har skrivit till Anders. så vi får se vad han säger om min ide och om det är något som går att lösa.  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild